تاریخ انتشار : یکشنبه 12 تیر 1401 - 13:34
کد خبر : 14422

وعده میانه تابستان برای جاماندگان سهام عدالت

وعده میانه تابستان برای جاماندگان سهام عدالت

در تازه‌ترین اخبار مرتبط با سهام عدالت، «محمدرضا پورابراهیمی» رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفته پیش‌بینی می‌کنیم ۴ میلیون نفر جاماندگان افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد باشند و گروه های بعدی اولویت دار نیز کارگران، کارمندان و … هستند و احتمالا تا اواسط تابستان آیین نامه فراخوان ثبت نام سهام عدالت در

در تازه‌ترین اخبار مرتبط با سهام عدالت، «محمدرضا پورابراهیمی» رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفته پیش‌بینی می‌کنیم ۴ میلیون نفر جاماندگان افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد باشند و گروه های بعدی اولویت دار نیز کارگران، کارمندان و … هستند و احتمالا تا اواسط تابستان آیین نامه فراخوان ثبت نام سهام عدالت در کشور اعلام بشود.

 

به گزارش ایران مامن،سهام عدالت نوعی یارانه است که از زمان دولت نهم با هدف فقرزدایی و تامین عدالت اجتماعی در اقتصاد واگذاری آن اجرایی شد. این سهام در ابتدا برای هر فرد ۵۰۰ هزار تومان و سپس ۱ میلیون تومان تعیین شد. ۴۹ میلیون نفر دارای سهام عدالت و چند میلیون نفر نیز جاماندگان سهام عدالت هستند.

 

درباره ارزش این سهام هم باید گفت با افت شاخص کل بازار سهام دیروز ( ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱)، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۱ میلیون ۵۷۴ هزار و۷۷۲ تومان رسید.

 

 

 

ارزش برگه‌ های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته ابتدایی تیرماه به ترتیب با کاهش ۲۱۱ هزار تومانی، ۲۵۴ هزار تومانی، ۲۷۵ هزار تومانی و ۵۱۶ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته مواجه شده‌اند.

 

ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد‌ سال ۹۹ افت ۵۴ درصدی داشته است. از مهمترین دلایل ریزش قیمت سهام عدالت، ‌ضعف مدیریت در شرکت‌های سرمایه‌گذاری و عدم برگزاری مجامع این شرکت‌ها و نیز نبود بازارگردان حرفه ‌ای برای این شرکت ها به شمار می‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات