تاریخ انتشار : یکشنبه 12 تیر 1401 - 17:22
کد خبر : 14429

حراج هنر با طعم حاشیه

حراج هنر با طعم حاشیه

«هنر معاصر ایران» عنوان شانزدهمین دوره حراج تهران بود که روز جمعه دهم تیرماه برگزار شد و ۷۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشت. در این حراج، اثر «رضا درخشانی» با نام «شکار سیمرغ» با قیمت ۸ میلیارد تومان در بین آثار ارائه شده رکوردشکنی کرد.     به گزارش ایران مامن، حراج ۲

«هنر معاصر ایران» عنوان شانزدهمین دوره حراج تهران بود که روز جمعه دهم تیرماه برگزار شد و ۷۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشت. در این حراج، اثر «رضا درخشانی» با نام «شکار سیمرغ» با قیمت ۸ میلیارد تومان در بین آثار ارائه شده رکوردشکنی کرد.

 

تابلوی «شکار سیمرغ» از رضا درخشانی

 

به گزارش ایران مامن، حراج ۲ روز پیش مانند دوره‌های قبلی با حواشی همراه بود که اولین حاشیه مربوط به چکش زدن و فروش یک اثر و به صدا درآمدن دوباره چکش و پذیرش قیمت‌های جدیدتر از سوی خریداران تازه بود که این اقدام اعتراضاتی را به همراه داشت.

 

حاشیه دیگری مربوط به فروش اثری با عنوان «عروسک» در پشت صحنه بود که قیمت این اثر بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان تخمین زده شده بود.

 

طبق گفته «علیرضا سمیع آذر» مدیر حراج تهران با توجه به فروخته شدن این اثر در پشت‌صحنه، شانزدهمین دوره حراج تهران با به فروش رفتن تمامی ۱۲۰ اثر ارائه‌شده، به کار خود پایان داد.

 

 

با آغازفروش اولین اثر هنری در حراج تهران که مربوط به خرداد ۱۳۹۱ بود، کمتر کسی فکرش را می‌کرد این حراج که در آن آثار هنری با قیمت‌های نجومی فروخته می‌شود تا امروز ادامه پیدا کند، اما حراج تهران که نهادی مستقل و خصوصی است و امروز به‌عنوان بازار اصلی فروش آثار هنر‌های تجسمی به شمار می‌آید نه تنها تا امروز دوام آورد بلکه رکورد‌های عجیبی را نیز به ثبت رسانده است.

 

حراج تهران همان اندازه که فروش چشمگیر داشته همچنان که اشاره شد با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است؛ در یکی از حراج‌ها زمزمه تقلبی بودن برخی از آثار بالا گرفت و در دیگری اثر یک هنرمند که در مظان اتهام آزار جنسی بود رکورد شکست.

 

در نشانی اینترنتی حراج تهران در تشریح نحوه قیمت گذاری پایه آثار آمده است: آثار هنری بر مبنای ارزش کیفی آن‌ها و بر حسب علاقه‌مندی متقاضیان، توسط برگزارکنندگان حراج، انتخاب و بر اساس قیمت پایه مورد توافق با مالک اثر در حراج ارائه خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات