تاریخ انتشار : دوشنبه 13 تیر 1401 - 18:36
کد خبر : 14462

آژیر خطر وبا همزمان با خیزش دوباره کرونا

آژیر خطر وبا همزمان با خیزش دوباره کرونا

چهار رقمی شدن دوباره آمار رسمی ابتلا به کرونا و اعلام ۸ فوتی در حالی که رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا گفته استفاده از ماسک به زیر ۱۰ درصد رسیده، چندان عجیب نیست.   در همین حال، اخبار نگران کننده‌ای از شیوع وبا در غرب کشور به گوش می‌رسد. در تازه‌ترین اعلام رسمی در این

چهار رقمی شدن دوباره آمار رسمی ابتلا به کرونا و اعلام ۸ فوتی در حالی که رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا گفته استفاده از ماسک به زیر ۱۰ درصد رسیده، چندان عجیب نیست.

 

در همین حال، اخبار نگران کننده‌ای از شیوع وبا در غرب کشور به گوش می‌رسد. در تازه‌ترین اعلام رسمی در این باره رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب وزارت بهداشت روز یکشنبه به رسانه‌ها گفت:‌ در حال حاضر ابتلا به وبا محدود به استان‌های کردستان و کرمانشاه است و هنوز گزارشی در مورد مشاهده این بیماری در سایر استان‌های کشور وجود ندارد.

 

بنابر اعلام «مریم مسعودی‌فر» در حال حاضر بر اساس آزمایش‌های انجام شده ۳۰ مورد در استان‌های کرمانشاه و کردستان به عنوان موارد قطعی ابتلا به وبا در کشور گزارش شده است.

 

منشا اصلی ورود وبا به استان‌های غربی، طغیان این بیماری در عراق بوده است. در این باره سخنگوی وزارت بهداشت عراق روز یکشنبه به رسانه‌ها گفت: مجموع مبتلایان به تب خونریزی دهنده در عراق با ثبت ۲ مورد جدید به ۲۳۰ نفر رسید که تاکنون ۳۸ تن از آنان فوت شده اند.

 

 

به گزارش ایران مامن، آلودگی آب و غذا مهمترین عامل ابتلا به این بیماری و ضدعفونی کردن اقلام خوراکی و اطمینان از سلامت آشامیدنی‌ها برای جلوگیری از ابتلا به وبا توصیه شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات