تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 تیر 1401 - 10:47
کد خبر : 14490

دورخیز دوباره به سمت وعده اول رئیسی

دورخیز دوباره به سمت وعده اول رئیسی

سامانه ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از امروز ۱۵ تیرماه و از ساعت ۱۲ به‌مدت دو هفته باز می‌شود تا متقاضیان جدید شانس خود را امتحان کنند. متقاضیان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن باید حداقل دارای پنج‌سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا باشند.   به گزارش ایران مامن، «علیرضا جعفری» مدیرعامل شرکت عمران شهرهای

سامانه ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از امروز ۱۵ تیرماه و از ساعت ۱۲ به‌مدت دو هفته باز می‌شود تا متقاضیان جدید شانس خود را امتحان کنند. متقاضیان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن باید حداقل دارای پنج‌سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا باشند.

 

به گزارش ایران مامن، «علیرضا جعفری» مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در این باره گفته است: در طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۵ میلیون نفر نام‌نویسی کردند. از این تعداد در شهرهای جدید یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند. از بین متقاضیان حدود ۷۰۰ هزار نفر حائز سه شرط اولیه (تاهل، عدم استفاده از امکانات دولتی و عدم مالکیت خصوصی) بودند. در بررسی شرط چهارم که شامل احراز هویت افراد و سابقه سکونت بود پالایش‌های متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن به حدود ۳۳۰ هزار نفر رسید.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز ضرورت و ظرفیت کشور برای احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد از آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در ماه گذشته خبر داد. به گفته وی، در ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال دولت سیزدهم نه فقط احداث مسکن که تولید مسکن در شهرهای مناسب زندگی مدنظر است.

 

 

در همین ارتباط، «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر به تجربه مسکن مهر اشاره کرد و بیان داشت: با کاهش چسبندگی واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن، در هر هکتار زیر ۵۰ خانوار زندگی خواهند کرد و این طرح هم از لحاظ شهرسازی و هم کیفیت خانه‌ها با مسکن مهر متفاوت است.

 

قاسمی از «بارگذاری» یک میلیون و ۳۵۸ هزار واحد خبر داد و گفت: برخی از مجتمع‌ها در حال طراحی، برخی در حال آماده سازی زمین، برخی در مرحله فونداسیون و برخی نیز در مرحله نازک کاری قرار دارند.

 

مهمترین وعده «سیدابراهیم رئیسی» در رقابت‌های انتخاباتی ساخت سالی یک میلیون واحد مسکونی به عنوان «لوکوموتیو» اقتصاد بوده است.

 

ثبت نام در طرح جهش مسکن ملی از ۲۸ مهر ۱۴۰۰ آغاز شده و همچنان که اشاره شد دسترسی برای آن از امروز گشایش می‌یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات