تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 تیر 1401 - 12:19
کد خبر : 14495

جمعیت فیلترشکن

جمعیت فیلترشکن

«غلامرضا نوری قزلجه» نماینده مجلس به «ایلنا» گفته آمارها نشان می‌دهد نزدیک به ۸۰ درصد ایرانی‌ها فیلترشکن و وی ‌پی ‌ان روی گوشی‌های خودشان نصب کرده‌اند و این آمار در کشورهای اتحادیه اروپا زیر ۱۰ درصد است.   به گزارش ایران مامن، به گفته نماینده بستان آباد، امروز به خاطر اینکه فرزندان بخواهند از بسیاری

«غلامرضا نوری قزلجه» نماینده مجلس به «ایلنا» گفته آمارها نشان می‌دهد نزدیک به ۸۰ درصد ایرانی‌ها فیلترشکن و وی ‌پی ‌ان روی گوشی‌های خودشان نصب کرده‌اند و این آمار در کشورهای اتحادیه اروپا زیر ۱۰ درصد است.

 

به گزارش ایران مامن، به گفته نماینده بستان آباد، امروز به خاطر اینکه فرزندان بخواهند از بسیاری از برنامه‌های عادی هم استفاده کنند مجبورند فیلترشکن و وی پی ان داشته باشند و وقتی این امکان روی گوشی فرزند شما نصب است هر لحظه می‌تواند به سایت‌هایی برود که اساسا حتی در کشورهای خارجی هم این سایت‌های غیراخلاقی فیلتر هستند.

 

هشدارها و آمارهای نماینده مخالف طرح موسوم به «صیانت از فضای مجازی» در حالی انتشار می‌یابد که به نظر می‌رسد تغییری در تلاش‌های مصرانه وزارت ارتباطات برای محدودسازی اینترنت در قالب صیانت یا غیرصیانت ایجاد نشده است.

 

در همین پیوند، «ویس‌کرمی» نماینده اصولگرای موافق طرح صیانت در مجلس درباره آخرین وضعیت طرح چند روز پیش اظهار داشت: بحث قانونمندی فضای مجازی را آقای قالیباف در حضور مقام معظم رهبری قول دادند که به زودی تعیین تکلیف کنند.

 

به گزارش ایران مامن، بخش عمده‌ استفاده از انواع فیلترشکن به خاطر دسترسی به شبکه‌هایی چون تلگرام و توئیتر صورت می‌گیرد که اولی از اردیبهشت ۹۷ فیلتر شد و دومی همچون فیسبوک از ابتدا با فیلتر مواجه بوده است.

 

 

این در حالی است که مجموع کاربران فعال و غیرفعال شبکه‌هایی مانند تلگرام در ایران همچنان حدود ۵۰ میلیون نفر برآورد می‌شود. در سطح جهان هم دست کم ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه از تلگرام استفاده می‌کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات