تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 تیر 1401 - 14:38
کد خبر : 14509

ظاهربینی

ظاهربینی

ظرف امروز و روزهای گذشته در خبرها آمده که برخی مسوولان (شهرداران، فرمانداران و استانداران) در مشهد و شیراز و بوشهر و قم و …دستور داده اند که از ورود دختران و بانوان کم حجاب یا بدحجاب به مترو و اداره ها جلوگیری کنند و به آنان در اداره ها و بانک ها خدمات ارایه

ظرف امروز و روزهای گذشته در خبرها آمده که برخی مسوولان (شهرداران، فرمانداران و استانداران) در مشهد و شیراز و بوشهر و قم و …دستور داده اند که از ورود دختران و بانوان کم حجاب یا بدحجاب به مترو و اداره ها جلوگیری کنند و به آنان در اداره ها و بانک ها خدمات ارایه ندهند.

 

شمار اندکی از مسوولان هم گفته اند که باید اتاق خانم ها و آقایان در کلیه دستگاه‌های اجرایی جدا باشد و هیچ همکار خانمی نیز نباید در شورای اداری شهرستان ها بدون چادر حضور یابد.

 

تصویری از خودروهای پارک شده نیروی انتظامی در میدان ولیعصر پایتخت که در فضای مجازی پربازدید و با انتقادهایی از برخورد با شهروندان تحت عنوان مبارزه با بدحجابی همراه شده است

 

اگر این خبر، دقیق و درست باشد می توان گفت که در قضیه حجاب اختیاری یا اجباری و گشت ارشاد، بعضی از مسوولان گرفتار مَجاز و آفت ظاهربینی  شده اند و با اجتناب از حقیقت جویی و با توسل به ظاهرگرایی، در حق و حقوق شهروندان جفا می کنند.  ظاهر، مَجاز است و درون، حقیقت.

 

به تعبیر مولانا « اَبلهان تعظیم مسجد می کنند/ در جفای اهل دل جِد می کنند . آن مَجاز است، این حقیقت ای خران/ نیست مسجد جز درون سروَران» ( مثنوی/ دفتر دوم).

 

رهبران فکری و عاقل جامعه و حکومت، فکری عقلانی برای اداره جامعه و حکومت بکنند و در عصر کنونی با تکیه بر اجتهاد پویا و ۲ عنصر زمان و مکان، به «تئوری عقلایی حکومت» که مبتنی بر حقیقت و مصلحت و واقعیت است روی آورند و این تئوری عبارت است از مراجعه به آرای مردم. آیا ملت موافق آن نوع مواجهه و رویکرد ظاهربینانه ی برخی از مسوولان است؟

 

۱۵ تیر ۱۴۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات