تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 تیر 1401 - 23:11
کد خبر : 14529

تگزاس همینجاست! وضعیت نگران‌کننده استفاده از سلاح گرم در ایران

تگزاس همینجاست! وضعیت نگران‌کننده استفاده از سلاح گرم در ایران

اوایل خردادماه بود که بر اثر حادثه تیراندازی در یکی از مدارس ابتدایی آمریکا در جنوب ایالت تگزاس، دست‌کم ۱۹ کودک دبستانی و دو بزرگسال جان خود را از دست دادند. ۱۰ روز پیش از آن یک مرد مسلح ۱۰نفر را در یک خواربارفروشی بوفالو به ضرب گلوله کشته بود؛ وقایعی که باعث شد دموکرات‌های

اوایل خردادماه بود که بر اثر حادثه تیراندازی در یکی از مدارس ابتدایی آمریکا در جنوب ایالت تگزاس، دست‌کم ۱۹ کودک دبستانی و دو بزرگسال جان خود را از دست دادند. ۱۰ روز پیش از آن یک مرد مسلح ۱۰نفر را در یک خواربارفروشی بوفالو به ضرب گلوله کشته بود؛ وقایعی که باعث شد دموکرات‌های آمریکا دست به کار شوند تا قوانین تازه‌ای را برای محدودیت سلاح در این کشور وضع کنند.

 

در همین پیوند و امروز هم بی بی سی خبر داد متهم به قتل هفت نفر در مراسم روز استقلال آمریکا در دادگاه حاضر شده است.

 

به گزارش ایران مامن، همه این اتفاقات باعث شده تا بسیاری آمریکا را مهد هفت‌تیرکشی و کشت و کشتار با سلاح گرم بشناسند. این در حالی است که در کشور ما نیز نگرانی از این مساله کم نیست.

 

نگاهی به خبرهای روز میانه تیرماه نشان می‌دهد دست کم ۲ قتل با سلاح گرم در شهرهای مختلف اتفاق افتاده است؛ یکی همسرکشی مردی ۳۰ساله در قم که در میدان پلیس این شهر اتفاق افتاد و دیگری قتل سردفتر اسناد رسمی شماره ۲۱ بروجرد.

 

تصویری که رسانه ها از محل حادثه قم منتشر کردند

 

در همان روزِ پانزدهم تیرماه فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری مجرمانی با ۱۱۶ قبضه سلاح سرد و پنج قبضه سلاح گرم خبر داد.

 

شاید گفته شود مشت در این مقوله نمونه خروار نیست اما مدت‌ها است مسئولان انتظامی و امنیتی در این باره هشدار می‌دهند.

 

آبان‌ماه پارسال بود که فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام داشت متاسفانه حجم سلاح در پایتخت زیاد شده است و ما گزارشی درباره آن را به مسئولان و دستگاه های مربوطه اعلام کردیم. به گفته وی باید در تمام جرایم مرتبط با سلاح اعم از انواع سلاح، یعنی سلاح جنگی، لوله کوتاه، لوله بلند و … مجازات مجرمان و تمام افراد مرتبط با سلاح جدی‌تر شود.

 

سردار «حسین رحیمی» اوایل اردیبهشت امسال هم از تبلیغ برای فروش انواع سلاح گرم و سرد در فضای مجازی و گاه حتی در «سایت‌های مجوزدار» انتقاد کرد و به خبرگزاری «ایسنا» گفت که این تبلیغات شامل فروش انواع سلاح گرم و سرد، شبه‌سلاح و فشنگ در سایت‌های مختلف از جمله سایت‌های دارای مجوز می‌شود.

 

 

همچنین، به گزارش دهم آبان‌ماه خبرگزاری «فارس» با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی وزارت اطلاعات، ۷۸ باند قاچاق اسلحه و مهمات طی ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ شناسایی و منهدم شده‌اند. در این عملیات‌ها ۲۱۷۰ قبضه سلاح شامل ۴۷۳ قبضه اسلحه جنگی، ۶۸۵ قبضه اسلحه شکاری، ۷۸۲ قبضه اسلحه کمری و ۲۳۰ قبضه انواع سلاح‌های دیگر کشف و با هماهنگی دستگاه قضایی ۲۰۱ نفر در این خصوص دستگیر و تحویل مرجع قضایی شده‌اند.

 

اگر این آمار و ارقام و هشدارها و اخبار مربوط به قتل با سلاح گرم را کنار هم بگذاریم شاید حق داشته باشیم که از وجود انواع این سلاح‌ها و گسترش استفاده از آن در جامعه نگران شویم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات