تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تیر 1401 - 14:17
کد خبر : 14577

قتل یا خودکشی؟ پرونده متوفیان نجف آباد مبهم است

قتل یا خودکشی؟ پرونده متوفیان نجف آباد مبهم است

چند روز پیش بود که خبر رسید پنج عضو یک خانواده در شهرستان نجف آباد استان اصفهان حلق آویز شده اند؛ خبری که خیلی زود بازتاب فراوانی پیدا کرد.   اولین مسئولی که درباره این حادثه تلخ اظهارنظر کرد، رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان بود. حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری بیستم تیرماه در این‌باره گفت: با اعلام

چند روز پیش بود که خبر رسید پنج عضو یک خانواده در شهرستان نجف آباد استان اصفهان حلق آویز شده اند؛ خبری که خیلی زود بازتاب فراوانی پیدا کرد.

 

اولین مسئولی که درباره این حادثه تلخ اظهارنظر کرد، رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان بود. حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری بیستم تیرماه در این‌باره گفت: با اعلام خبر این حادثه بلافاصله مأموران انتظامی به همراه دادستان شهرستان، نیروهای پزشکی قانونی و سایر افراد مرتبط در محل وقوع حادثه حضور پیدا کردند و مشاهده شد پیکرهای ۵نفر از اعضای این خانواده که همگی حلق‌آویز شده بودند، به‌دلیل گذشت زمان دچار فساد نعشی شده است. بدون فوت وقت بررسی‌ها آغاز شد و یک تیم مجرب از پلیس و پزشکی قانونی با نظارت دادستان شهرستان در حال بررسی ابعاد مختلف این حادثه هستند.

 

به گزارش ایران مامن، جعفری درباره قتل یا خودکشی‌بودن این حادثه بیان داشت: با توجه به شواهد و قراین و بررسی اولیه در صحنه، مسئله وقوع قتل تاکنون مطرح نیست و خبر دستگیری فرد یا افرادی در این رابطه که در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد. با این حال در جریان تحقیقات از افراد مرتبط و مطلع که از قبل با این خانواده در ارتباط بودند، ممکن است افرادی احضار شده و اطلاعات لازم از آنها گرفته شود.

 

 

قربانیان چه کسانی هستند ؟ 

 

نخستین نفر مادر این خانواده است.  زنی حدوداً ۶۰ ساله که پس از شهادت همسرش به  همراه فرزندانش زندگی می‌کرد. دومین نفر دختری جوان و مجرد است و سومین نفر پسر جوان خانواده. چهارمین و پنجمین نفر نیز دختر بزرگ‌تر خانواده و دختر خردسال او بودند.

 

یکی از اقوام قربانیان جزئیات جدیدی از این حادثه فاش کرد. او به روزنامه همشهری گفت: خاله‌ام (مادر خانواده) فرهنگی بازنشسته و همسرش در قید حیات نبود. آنها وضعیت مالی خوبی داشتند و دختر بزرگ خاله‌ام که در این حادثه به‌ همراه دختر نوجوانش جان باخته، ۳۶ ساله بود. پسر بزرگ خاله‌ام نیز ۳۴ ساله و دختر دیگر او هم ۳۲ ساله بود که همه آنها جانشان را در این حادثه از دست دادند و ما اطمینان داریم که به قتل رسیده‌اند. چرا که اولا وضع مالی خوبی داشتند و اینکه اجسادشان در حالی پیدا شد که دست‌ها و دهانشان بسته بود. اما به‌دلیل اینکه حدود ۱۰ روز از این حادثه گذشته بود، حتی چهره آنها قابل شناسایی نبود.

 

وی درباره اخبار منتشر شده درباره فرزندان خاله‌اش نیز می‌گوید: دختر بزرگ خاله‌ام برخلاف اخبار منتشر شده طلاق نگرفته بود. اما با شوهرش اختلاف داشت و قرار بود از هم جدا شوند. پسر بزرگ خاله‌ام نیز هیچ مشکل روحی نداشت. او درس خوانده بود و گواهینامه هم گرفته بود و اگر مشکل روحی و روانی داشت به او گواهینامه نمی‌دادند. حالا اجساد همه قربانیان به پزشکی قانونی منتقل شده و امیدواریم هرچه زودتر در جریان تحقیقات پلیسی اسرار این حادثه فاش شود.

 

 

هنوز مشخص نیست این اتفاق خودکشی باشد یا قتل، آن‌طور که برخی همسایه‌ها می‌گویند دهان یا دست و پای اجساد بسته شده بود و در زیرزمین خانه مسکونی که حالا با دستور قضائی پلمب شده است، به دار کشیده شده بودند.  پشت درها و درزها مسدود شده بود و تمام پنجره‌ها و درها قفل شده بود و آب و برق و گاز خانه قطع شده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات