تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تیر 1401 - 11:50
کد خبر : 14711

«شادی» پرهزینه

«شادی» پرهزینه

مهمانی ده کیلومتری غدیر بعد از ظهر دیروز ۲۷ تیرماه در مسیر چهارراه پارک‌وی تا چهارراه ولیعصر (عج) برگزار شد. مسوول موکب مسجد امام حسن عسکری (ع) درباره فعالیت خود به خبرگزاری «مهر» گفت: مهمترین برنامه این موکب سیراب کردن علاقمندان و شیفتگان امیرمومنان علی (ع) با شربت، دم نوش، هندوانه و آب میوه است

مهمانی ده کیلومتری غدیر بعد از ظهر دیروز ۲۷ تیرماه در مسیر چهارراه پارک‌وی تا چهارراه ولیعصر (عج) برگزار شد. مسوول موکب مسجد امام حسن عسکری (ع) درباره فعالیت خود به خبرگزاری «مهر» گفت: مهمترین برنامه این موکب سیراب کردن علاقمندان و شیفتگان امیرمومنان علی (ع) با شربت، دم نوش، هندوانه و آب میوه است چرا که افتخار ما سیراب کردن مهمانان مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر است.

 

روزنامه «ابتکار» در این باره نوشت: به نظر می رسد در این شرایط سخت اقتصادی برگزاری چنین جشنی برای حال خوب مردم ایده مناسبی بود.

 

 

«جشن بزرگ غدیر باشکوه‌تر و گسترده‌تر از همیشه»، «مهمونی میلیونی» و … هم تیتر درشت روزنامه‌هایی چون «کیهان» و «جام جم» و «همشهری» در صبح سه‌شنبه بود تا نشان دهند این گردهمایی در ادامه تجمعاتی چون «سلام فرمانده» موفقیت آمیز بوده است.

 

به گزارش ایران مامن، نگاهی به آنچه در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد اما نشانگر یک واقعیت بزرگ است؛ گره خوردن این مراسم با نام ائمه اطهار به خصوص حضرت علی و حضرت امام حسن مجتبی (علیهما السلام) باعث شد تا رسانه‌ها رسمی از نگاه انتقادی به این رخداد بپرهیزند و حتی آن را تحسین کنند، حال آن‌که بسیاری از شهروندان در فضای مجازی دیدگاه‌هایشان را مطرح داشتند.

 

در وهله نخست، تجمعی که رسانه‌های رسمی «میلیونی» عنوان می‌کنند درست پس از اعلام رسمی ورود به موج هفتم کرونا باز هم شگفتی‌ساز شد خصوصا آن‌که تصاویری از ازدحام در مکان‌های سرپوشیده شهری مانند ایستگاه‌های مترو به وفور انتشار یافت.

 

 

علاوه بر آن بسیاری از کسانی که قصد داشتند از فرصت تعطیلی عید غدیر برای اموری چون دید و بازدید استفاده کنند، از تجربه گیرافتادن در ترافیکی وحشتناک نوشتند و گفتند شهر به یک پارکینگ عمومی ۱۰ کیلومتری تبدیل و عملا قفل شد.

 

نکته دیگر اینکه برخلاف روزهای گذشته خبری و فیلمی از دوقطبی بی‌حجاب و باحجاب در این مراسم انتشار نیافت تا مردم بتوانند زیر سایه خودنمایی به‌هم‌ریخته و نابسامان مسئولان شهری و ایجاد کارنامه کیلومتری، فرصتی برای شادی بیابند.

 

این‌ها همه جدای  هزینه‌ای است که گفته می‌شود سازمان هنری نجومی و دوستانش در شهرداری و خیرین و … با رقمی حدود ۴۵ میلیارد تومان برای «شادی مردم» پرداخت کرده‌اند تا نشان دهند چقدر این موضوع برایشان در اولویت قرار دارد. برخی البته این رقم را تا یکصد میلیارد ذکر کرده‌اند.

 

 

شاید بعدها برخی از سیاسیون با اشاره به این واقعه آن را هم به مثابه برگزاری «رفراندوم» دانسته و رای به حذف اصل ۵۹ قانون اساسی بدهند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات