تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 تیر 1401 - 15:50
کد خبر : 14747

پوتین در باتلاق

پوتین در باتلاق

یک دسته در داخل ایران حمله‌ی روسیه به اوکراین و تداوم آن را یک پیروزی برای «ولادیمیر پوتین» می‌دانند، که دیروز در تهران بود، درحالی که دسته‌ی دیگر استدلال می‌کنند واقعا این طور نیست و این در حقیقت، تجاوز و «ستمگری یک حکومت» و تداوم کشتن مردان، زنان و کودکان شهرها و روستاهای کشورهمسایه‌اش (اوکراین)

یک دسته در داخل ایران حمله‌ی روسیه به اوکراین و تداوم آن را یک پیروزی برای «ولادیمیر پوتین» می‌دانند، که دیروز در تهران بود، درحالی که دسته‌ی دیگر استدلال می‌کنند واقعا این طور نیست و این در حقیقت، تجاوز و «ستمگری یک حکومت» و تداوم کشتن مردان، زنان و کودکان شهرها و روستاهای کشورهمسایه‌اش (اوکراین) و سرآغاز سقوط پوتینِ در دام افتاده است.

 

به باور دسته ی دوم، غربی‌ها سال ها به دنبال کنترل روسیه و پوتین بودند برای همین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به شرق و کنار مرز روسیه حرکت دادند به طوری که پوتین مجبور به حمله و تجاوز به اوکراین شود.

 

 

این حمله و این اشغال اکنون به باتلاقی بزرگ برای روسیه تبدیل شده است زیرا هم باید تحریم‌های غرب را تحمل کند، هم باید میلیاردها دلار صرف حمله نظامی کند، هم از درآمد هشتاد میلیاردی سالیانه فروش گاز به اروپا محروم شود.

 

از آن طرف اروپا فکر جایگزین گاز روسیه برای سال آینده را کرده و در این مورد، وارد گفت وگو و توافق با کشورهای دیگر از جمله کشورهای عربی و به ویژه قطر شده است.

 

دسته‌ی دوم معتقدند که غربی‌ها «عمق استراتژیک» خودشان را بر اقتصاد تعریف کرده‌اند تا نظامی‌گری و لشکرکشی نظامی. آن‌ها با اقتصاد و تحریم، می‌توانند روسیه را تضعیف کنند.

 

غربی‌ها طی سال‌ها تحریم عراقِ زمان حاکمیت حزب بعث و سپس ایران، اکنون شرایط تحریم، نحوه‌ی جلوگیری از دور زدن آن و رصد طرف مقابل را یاد گرفته‌اند و حالا همان تجربیات را بر روسیه اِعمال می کنند.

 

۲۹ تیر ۱۴۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات