تاریخ انتشار : شنبه 1 مرداد 1401 - 20:41
کد خبر : 14810

هشدار بعد از فاجعه؛ موتورسواری که کاراتر از سیستم مدیریت بحران بود

هشدار بعد از فاجعه؛ موتورسواری که کاراتر از سیستم مدیریت بحران بود

سیل دروازه قرآن شیراز در پنجم فروردین سال ۹۸ به لطف دستکاری مسیل این منطقه، ۲۱ نفر قربانی برجای گذاشت. تا عصر روز اول مرداد در گوشه‌‌ای دیگر از فارس، همین آمار برای سیل دیروز رودبال تکرار و مع‌الاسف بر آن افزون شد.   تصویری از سیل فروردین ۹۸ در شیراز   در پی حادثه

سیل دروازه قرآن شیراز در پنجم فروردین سال ۹۸ به لطف دستکاری مسیل این منطقه، ۲۱ نفر قربانی برجای گذاشت. تا عصر روز اول مرداد در گوشه‌‌ای دیگر از فارس، همین آمار برای سیل دیروز رودبال تکرار و مع‌الاسف بر آن افزون شد.

 

تصویری از سیل فروردین ۹۸ در شیراز

 

در پی حادثه روز جمعه، استاندار فارس ضمن هم‌دردی با خانواده متوفیان، روز یکشنبه دوم مرداد را در سراسر استان عزای عمومی اعلام کرده است.

 

بعد از فاجعه استهبان، حالا سازمان هواشناسی در هشدارهایی از بارش رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، احتمال سیلاب ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر در برخی استان‌ها تا پایان هفته خبر داده و نسبت به آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و … توصیه کرده است.

 

درباره ماوقع دیروز ایرنا نوشته است: «سلطان شهباز» منطقه‌ای بین دو شهرستان داراب و استهبان است که به دلیل آب و هوا و رودخانه‌ای که در آنجا واقع شده، محل تفریح شهروندان است و به خصوص در روزهای تعطیل مردم زیادی به ‌آنجا می‌روند.

 

در یکی از همین روزهای تعطیل یعنی جمعه این منطقه خوش آب و هوا به کمینگاه مرگ تبدیل شد و عده‌ای جان خود را از دست دادند. به این صورت که بارش باران فصلی در شهرستان‌های نی‌ریز و حوالی سلطان شهباز، استهبان و داراب منجر به وقوع سیلاب شد و مردمی که در آنجا مشغول استراحت و تفریح بودند، دچار حادثه شدند .البته ناگفته نماند که اگر فریادهای یک مرد موتورسوار نبود، چه بسا آمار کشته‌ها به مراتب بیشتر از این بود. او با فریادهای مستمر خود از مردمی که در دهانه رودخانه نشسته بودند، می‌خواست تا سریع محل را ترک کنند که «سیل در راه است». با اعلام این مرد افراد زیادی سریع محل وقوع حادثه را ترک کردند و نجات پیدا کردند.

 

به گزارش ایران مامن، با وجود اینکه احتمالا بسیاری از قربانیان به رسانه‌ها و اخبار آن طی روزها و ساعات منتهی به سیلاب مرگبار دسترسی داشته‌اند اما باز هم خبری درباره خطر مرگ هوشیارشان نکرده تا از اتراق در مسیل خودداری کنند؛ تا به این شکل باز هم غافلگیری در بحران جان ده‌ها هم‌وطن را بستاند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات