تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مرداد 1401 - 20:30
کد خبر : 14832

مسابقه توطئه‌گران و دلالان در بازار مسکن با چاشنی هشدار مالیاتی به لوکس‌نشین‌ها

مسابقه توطئه‌گران و دلالان در بازار مسکن با چاشنی هشدار مالیاتی به لوکس‌نشین‌ها

افزایش ۱۰ برابری قیمت ملک طی کمتر از یک سال برآوردی بود که امروز در رسانه‌ها بازتابی گسترده یافت.   به نوشته روزنامه اصولگرای «رسالت» طی ۸ ماه اخیر در تهران قیمت ملک ۱۰ برابر شده است. قیمت زمین و ملک هر ساله یک رشد نسبتا معقول نسبت به تورم داشته اما رشد ۱۰برابری آن

افزایش ۱۰ برابری قیمت ملک طی کمتر از یک سال برآوردی بود که امروز در رسانه‌ها بازتابی گسترده یافت.

 

به نوشته روزنامه اصولگرای «رسالت» طی ۸ ماه اخیر در تهران قیمت ملک ۱۰ برابر شده است. قیمت زمین و ملک هر ساله یک رشد نسبتا معقول نسبت به تورم داشته اما رشد ۱۰برابری آن خبر از یک توطئه می‌دهد.

 

به نوشته این روزنامه باید علل افزایش قیمت زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن را در حوزه امنیت ملی با داده‌هایی از معاملات بزرگی که ابتدا در مناطق ۱ و ۲ و ۳ و تسری آن به مناطق دیگر تهران و حتی سراسر کشور می رسد ، جستجو کرد. این توطئه از پیش طراحی شده، رکود و گرانی مسکن را دامن زده است. کاری به این نداریم که توطئه بوده یا نبوده ، این به نهادهای نظارتی و امنیتی مربوط است. اما صاحبان درآمد اتفاقی نجومی که چندین نسل آینده خود را با این درآمدها می‌توانند تأمین کنند، آیا نباید مشمول مالیات اتفاقی شوند؟

 

به گزارش ایران مامن، در همین حال، سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه ای به مالکان خانه‌های لوکس هشدار داده در صورت عدم پرداخت مالیات متعلقه به خانه‌های گران قیمت، مالکان این واحدها مشمول بازداشت سایر اموال می‌شوند.

 

 

امروز همچنین سبقت اجاره بها از قیمت مسکن در رسانه‌ها خبرساز بود. آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد در یک سال گذشته نرخ رشد قیمت اجاره‌بها برای نخستین بار در چند سال اخیر از نرخ رشد قیمت فروش مسکن در تهران پیشی گرفته است. به عبارتی برخلاف برخی توجیهات در خصوص افزایش اجاره بها و ارتباط دادن آن به رشد قیمت فروش، بازار اجاره‌‌ در کشور با بیش از هشت میلیون مستاجر درگیر دلال بازی شده است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات