تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مرداد 1401 - 20:11
کد خبر : 14844

۲ برکناری خبرساز به خاطر انعکاس تصاویر بدون دستکاری

۲ برکناری خبرساز به خاطر انعکاس تصاویر بدون دستکاری

انتشار تصویر جنجالی وزیر ارتباطات در روسیه، کار دست مدیر روابط عمومی این وزارتخانه داد و «مهدی سالم» دیروز با دستور وزیر عزل شد. آن طور که خبرگزاری «فارس» گزارش داده است؛ «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور حکمی، «مصطفی اشرف» را با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و

انتشار تصویر جنجالی وزیر ارتباطات در روسیه، کار دست مدیر روابط عمومی این وزارتخانه داد و «مهدی سالم» دیروز با دستور وزیر عزل شد. آن طور که خبرگزاری «فارس» گزارش داده است؛ «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور حکمی، «مصطفی اشرف» را با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب کرده است.

 

به گزارش ایران مامن ، رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی، متفق القول عکس‌های منتشر شده از گفت‌وگوی تلویزیونی وزیر ارتباطات در روسیه را دلیل عزل مدیر روابط عمومی زارع پور عنوان کردند. وزارتخانه البته دلیل عزل را اعلام نکرده است.

 

 

برخی کاربران فضای مجازی با عباراتی چون «قفل کودک گوگل با رسم شکل» و «چرا مصاحبه‌گر محجبه است و خانم پشت سر خیر » تصاویر مصاحبه وزیر ارتباطات در روسیه را به اشتراک گذاشتند

 

در کنار تصاویری که از مصاحبه وزیر پخش شده بود، حکم برکناری پرستار بیمارستان «پاستور نو» هم منتشر شد. بنا بر گزارش‌های منتشر شده، «منصوره رنجبر» سرپرستار بیمارستان پاستور نو مشهد که به خاطر معوقات خود و همکارانش اعتراض کرده بود برکنار شد.

 

‏در ویدیویی که از او در فضای مجازی منتشر شده می‌گوید: هیچ کس خبر ندارد ما در بیمارستان چه می‌کشیم. وزارت بهداشت بابت کرونا هیچی به پرسنل نداد. او می‌گوید «یک ماه با حقوق ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی من زندگی کنید. اول جواب ما را بدهید تا بتوانیم جواب مریض‌ها را بدهیم».

 

 

«صالح مقدم» مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیمارستان پاستور نو یک بیمارستان خصوصی است و ارتباط تشکیلاتی با دانشگاه علوم پزشکی ندارد، درباره این پرستار گفته است:  منصوره رنجبر از بیمارستان پاستور نو اخراج نشده است بلکه از سمت مدیریتی و سوپروایزری به یک پرستار بالینی تبدیل شده است. احساس من این است که دلیل پایین آمدن رتبه کاری، مطالبه خانم منصوره رنجبر برای حق و حقوق همکار پرستار خود بوده است.

 

انتشار این دو تصویر سبب شد تا بسیاری از کاربران فضای مجازی نسبت به آن واکنش نشان دهند؛ بیشتر واکنش ها با درونمایه «عدم اعتماد» و  «ترس از راستگویی» بود؛  کامنت‌هایی مثل «مدیر روابط عمومی تنها کاری که کرد تصویر واقعی را منتشر کرد چرا باید به خاطر انتشار تصویر درست برکنار بشه » یا «منصوره  رنجبر فقط از حقوق صنفی خودش دفاع کرد و هیچ دروغی نگفت تاوان راست گویی و دفاع از حق مسلم برکناری از شغل نیست» تعداد قابل توجهی لایک و اشتراک گذاری را داشت.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات