تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مرداد 1401 - 19:32
کد خبر : 15058

پاستور، بهارستان و آبی که دیگر در یک جوی نمی‌رود

پاستور، بهارستان و آبی که دیگر در یک جوی نمی‌رود

«سیدابراهیم رئیسی» صبح امروز پنجشنبه در دیدار با مجمع نمایندگان چند استان اظهار داشت: برخی حاشیه‌ها در روابط دولت و مجلس در گذشته مردم را آزرده خاطر کرد و این دولت اجازه نخواهد داد که این حاشیه‌ آفرینی‌ها تکرار شود.   به گزارش ایران مامن، از دید بسیاری از ناظران، اظهارات امروز رئیس‌جمهوری ناظر بر

«سیدابراهیم رئیسی» صبح امروز پنجشنبه در دیدار با مجمع نمایندگان چند استان اظهار داشت: برخی حاشیه‌ها در روابط دولت و مجلس در گذشته مردم را آزرده خاطر کرد و این دولت اجازه نخواهد داد که این حاشیه‌ آفرینی‌ها تکرار شود.

 

به گزارش ایران مامن، از دید بسیاری از ناظران، اظهارات امروز رئیس‌جمهوری ناظر بر رویکردهایی است که اکنون از سوی بسیاری از بهارستانی‌ها متفاوت با ایام شروع به کار دولت سیزدهم است.

 

از این منظر، اکنون جمع قابل ملاحظه‌ای از مجلسی‌های اصولگرا و انقلابی، رئیسی را به چشم رقیبی سیاسی می‌بینند و دوگانه‌هایی همچون رئیسی-قالیباف روز به روز پررنگ‌تر می‌شود.

 

یکی از اولین نقاط جدی اختلاف نظر میان مجلس و دولت بر سر لایحه بودجه ۱۴۰۱ بود که همچنان تبعاتش ادامه دارد و روابط روسای دو قوه را از خود متاثر ساخته است.

 

به ادعای انتخاب، در تصویب لایحه مربوط به بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ اولین نقطه رویارویی روشن رئیسی و قالیباف کلید می‌خورد. این رویارویی ممکن است حتی در ظاهر به نوعی تلطیف شود. اما دو طرف دو خواسته روشن دارند. قالیباف برای انتخابات آینده نیازمند رای مردم است و از همین رو می‌خواهد با بازگرداندن قیمت‌ها به سال گذشته، کمپین انتخاباتی خود را سازماندهی کند. اما جریان پایداری که حالا به دولت هم نزدیک هستند این را نمی خواهند.

 

به گزارش این تارنمای اعتدالی، در مقابله قالیباف و رییسی، یک طرف ابراهیم رئیسی است که ناگزیر است هر طور شده کشور را با همین وضعیت اداره کند. طرف دیگر «محمد باقر قالیباف» نشسته است. او دو راه بیشتر ندارد؛ یا باید راه تقابل با دولت را بر سر این لایحه بپیماید. یا آنکه به هر دلیلی ناگزیر شود در قامت کارپرداز و توجیه‌گر اقدامات رئیسی تعریف شود. در این صورت او بدون توجه به فشاری که به مردم تحمیل می‌شود، تنها برای حفظ صندلی قدرت خودش را به آپاندیس دولت رئیسی تبدیل کرده است.

 

 

اختلافات میان پاستور و بهارستان البته محدود به روسای دو قوه و مصداق‌هایی چون تضاد بر سر حقوق بازنشستگان نیست.

 

چند روز پیش «مجتبی ذوالنوری» نماینده قم در مجلس در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس جمهور گفت: تحرک، روحیه انقلابی و منش مردمی شما موجب تشکر است، ولی امروز حرکت دولت مثل حرکت کسی است که روی تردمیل می‌دود. مسافتی طی نمی‌شود، امروز نقطه الف و ب شما کجاست که ما ارزیابی کنیم پیشرفتی در امور اتفاق افتاده است. آقای رئیس جمهور، یک چهارم فرصت خدمت شما گذشت، آیا یک چهارم اهدافی که باید طی کنید، وصول شده و به آن رسیده‌اید؟

 

درباره اوضاع دولت رئیسی ، اظهارات اخیر «علی بابایی کارنامی» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم اخیرا خبرساز شده که گفته بعضی وزارتخانه‌ها در حد دهداری هم نیستند. تنها تفاوت در تیم اقتصادی روحانی و رییسی در جا به جایی افراد است. در زمان رأی اعتماد به وزرا احساسی عمل کردیم

 

به گفته این نماینده مجلس، محمد مخبر یک نظر و احسان خاندوزی نظر دیگر می دهد. رییس بانک مرکزی و محسن رضایی هم نظرهای مختلف نسبت به یکدیگر دارند. چند اتاق فکر؟! چند نظر؟! باید یک نفر به عنوان فرمانده اقتصادی مشخص و نسبت به آن پاسخگو باشد. امروز ما چند صدایی را از تیم اقتصادی دولت می‌شنویم و البته همان فضا را در تیم حسن روحانی داشتیم؛ تنها تفاوت در جا به جایی افراد است

 

در سوی مقابل و در شرایطی که به تازگی زمزمه‌هایی مبنی بر استیضاح وزرایی مانند ورزش و میراث فرهنگی و … به گوش می‌رسد برخی می‌گویند بعد از کنار رفتن «حجت عبدالملکی» که با فشار مجلس صورت گرفت، کشدار شدن وزیر جایگزین کار پیامی از پاستور به بهارستان است که اصرار بر اموری مانند استیضاح می‌تواند بسیاری از روندها را کشدار کند.

 

با توجه به مجموع این اوضاع به نظر می‌رسد، رئیس دولت کار دشواری برای دور ماندن از حواشی و اختلاف نظر با مجلس خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات