تاریخ انتشار : شنبه 15 مرداد 1401 - 12:43
کد خبر : 15124

جنگ دوباره میان گنبد و موشک‌ها

جنگ دوباره میان گنبد و موشک‌ها

نیروهای رژیم صهیونیستی بعد از ظهر دیروز در حملاتی که آن را «سپیده‌دم» خوانده‌اند، یک منزل مسکونی در نوار غزه را هدف قرار دادند و چندین زن و کودک فلسطینی را به همراه یک فرمانده گروه جهاد اسلامی به شهادت رساندند.   بنا بر اعلام منابع فلسطینی، در جریان رشته حملات هوایی اسرائیل به غزه

نیروهای رژیم صهیونیستی بعد از ظهر دیروز در حملاتی که آن را «سپیده‌دم» خوانده‌اند، یک منزل مسکونی در نوار غزه را هدف قرار دادند و چندین زن و کودک فلسطینی را به همراه یک فرمانده گروه جهاد اسلامی به شهادت رساندند.

 

بنا بر اعلام منابع فلسطینی، در جریان رشته حملات هوایی اسرائیل به غزه تاکنون دست‌کم ۱۲ نفر، از جمله «تیسیر الجعبری» و یک دختربچه پنج ساله به نام «آلا» شهید و‌ ۶۰ نفر مجروح شدند.

 

تیسیر الجعبری از فرماندهان نظامی جهاد اسلامی

 

پیش از این حمله، «بنی گانتز» وزیر جنگ اسرائیل، در هشدار به حماس و جهاد اسلامی گفته بود وقتتان تمام شده است. تهدید شما علیه این منطقه به هر شکل رفع خواهد شد. او همچنین مدعی شده بود شماری از «تروریست‌ها» حتی در غزه زندگی نمی‌کنند اما مردم غزه را به گروگان گرفته‌اند.

 

تصویری از آلا کودک خردسال فلسطینی که در حملات دیروز به شهادت رسید

 

پس از این حمله و همزمان با محکومیت‌های آن از سوی برخی کشورها و شخصیت‌های مختلف، نیروهای مقاومت در غزه با اعلام پایان آتش بس، شهرک‌ها و مناطق صهیونیست‌نشین را آماج موشک‌های خود قرار دادند و صدای آژیر خطر در اکثر مناطق اراضی اشغالی از جمله تل آویو طنین‌انداز شد. همچنین، شهرک‌های زکیم، عسقلان، هتیف هاسعره، یار مردخای، سدیروت، اشکول، عین هبسور و بئیری در نزدیکی نوار غزه کابوس جنگ قبلی غزه را بار دیگر پیش چشم خود دیدند.

 

پس از این حملات بود که سپر دفاعی اسرائیلی‌ها موسوم به «گنبد آهنین» برای مقابله با راکت‌های گروه‌های جهادی فعال شد.

 

«زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین ضمن درخواست حمایت جهان عرب و اسلام از فلسطینیان مقابل تجاوزگری صهیونیست‌ها اظهار داشت: جنگ اکنون آغاز شده و سخن گفتن درباره میانجی‌گری آن هم به دنبال شهادت چند فلسطینی، زود است.

 

لحظه حمله رژیم اسرائیل به ساختمان مسکونی در غزه

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در واکنش به حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اهدافی در داخل نوار غزه اعلام کرد که دشمن اسرائیلی مرتکب جنایت جدیدی شده و باید بهای آن را بپردازد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حمله رژیم صهیونیستی به غزه و ترور فرماندهان مقاومت و جمعی از مردم بی دفاع فلسطین را به شدت محکوم کرد. به گفته سخنگوی دستگاه سیاست خارجی، این حق قانونی ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین است که در برابر تجاوزات و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی اقدام و از خود دفاع کنند.

 

در مقابل، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: ما حق اسرائیل برای دفاع از خود را تایید می‌کنیم. ما همچنین طرف‌ها را به اجتناب از تشدید تنش بیشتر ترغیب می‌کنیم.

 

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در  خصوص حملات هوایی امروز رژیم صهیونیستی به غزه گفت که ما همیشه نگران وضعیت انسانی در غزه بوده ایم و همچنان نگران این مساله هستیم.

 

علاوه بر محکومیت حمله تازه صهیونیست‌ها از سوی گروه‌های مقاومت فلسطینی و جمهوری اسلامی ایران، جدی‌ترین محکومیت‌ها از سوی ترکیه، لبنان، طالبان و نیز گروه‌های مقاومت عراقی اعلام شده است.

 

اسرائیل با حماس که متحد جهاد اسلامی است در ۱۵ سال گذشته و پس از به قدرت رسیدن جنبش مقاومت اسلامی در نوار غزه، در چهار جنگ و چندین درگیری نظامی در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که آخرین بارِ آن در بهار ۲۰۲۱ بود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات