تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مرداد 1399 - 14:21
کد خبر : 1521

“خورشید” مجید مجیدی در پی شیر طلایی جشنواره ونیز / دو فیلم ایرانی در بخش افق‌ها

“خورشید” مجید مجیدی در پی شیر طلایی جشنواره ونیز / دو فیلم ایرانی در بخش افق‌ها

به گزارش ایران مامن ، آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره فیلم ونیز روز سه‌شنبه در یک نشست خبری در رم اسامی فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل، خارج از مسابقه و بخش افق‌ها این دوره جشنواره را اعلام کرد. “خورشید” به کارگردانی مجید مجیدی از ایران یکی از ۱۸ فیلمی است که در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره

به گزارش ایران مامن ، آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره فیلم ونیز روز سه‌شنبه در یک نشست خبری در رم اسامی فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل، خارج از مسابقه و بخش افق‌ها این دوره جشنواره را اعلام کرد.

“خورشید” به کارگردانی مجید مجیدی از ایران یکی از ۱۸ فیلمی است که در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره شانس دریافت جایزه شیر طلایی را دارند. به‌جز مجیدی تازه‌ترین ساخته‌های فیلمسازان شاخصی چون آندری کونچالوفسکی، جان‌فرانکو رزی و کورنل موندروتسو نیز در این بخش حضور دارند.

شخصیت اصلی فیلم مجیدی یک کودک کار است که در یک اوراقی لاستیک کار می‌کند و مادرش هم به خاطر مشکلات روانی در بیمارستان بستری شده است. او که وضع مالی چندان خوبی ندارد توسط یکی از هم‌محلی‌های خود از وجود یک گنج در زیرزمین مدرسه آگاه می‌شود و تصمیم می‌گیرد با دوستان خود در یک ماجراجویی تازه به سراغ این گنج برود. علی نصیریان، جواد عزتی، طناز طباطبایی، روح‌الله زمانی، صفر محمدی، علی غابشی، علی تقوازاده، شمیلا شیرزاد، یوسف صفری بختیاری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

همچنین فیلم‌های “جنایت بی‌دقت” به کارگردانی شهرام مکری و “دشت خاموش” به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی از ایران امسال در بخش افق‌ها، دومین بخش مسابقه جشنواره ونیز حضور دارند.

“جنایت بی‌دقت” مکری این فیلم مضمونی مرتبط با سینما دارد و درباره تماشاگرانی است که قبل از شروع اکران فیلمی درباره آن حرف می‌زنند و با شروع نمایش بر پرده سینما، ماجرا شکل جدیدی به خود می‌گیرد. بابک کریمی، سیاوش چراغی‌پور، محمد ساربان، فریبا کامران و… در این فیلم بازی می‌کنند.

“دشت خاموش” بهرامی به شرایط دشوار کاری و روابط انسانی پیچیده چند خانواده می‌پردازد که در یک محیط کارگری زندگی می‌کنند. علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج و… بازیگران “دشت خاموش”هستند.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهریور) برگزار می‌شود و با توجه به لغو جشنواره‌های مهم چون کن و ترایبکا، اولین جشنواره فیلم بین‌المللی بزرگ خواهد بود که از زمان آغاز بحران کروناویروس به‌صورت فیزیکی برگزار خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات