تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مرداد 1401 - 12:40
کد خبر : 15388

واکنش بازارها به خصوص دلار به احیای برجام

واکنش بازارها به خصوص دلار به احیای برجام

فشار فروش برجامی دلار در نخستین روز هفته قدرت‌نمایی کرد. نرخ دلار در نخستین معاملات بازار روز شنبه حدود ۶۵۰ تومان کاهش یافت. به عقیده بسیاری از کارشناسان، رفتار بازار در روز‌های اخیر حاوی سیگنال‌های قوی و مثبت از آینده نشست‌های هسته‌ای وین است. از این منظر، با اعلام خبر رسمی انعقاد قرارداد احتمالی بازار

فشار فروش برجامی دلار در نخستین روز هفته قدرت‌نمایی کرد. نرخ دلار در نخستین معاملات بازار روز شنبه حدود ۶۵۰ تومان کاهش یافت. به عقیده بسیاری از کارشناسان، رفتار بازار در روز‌های اخیر حاوی سیگنال‌های قوی و مثبت از آینده نشست‌های هسته‌ای وین است. از این منظر، با اعلام خبر رسمی انعقاد قرارداد احتمالی بازار ارز شاهد ریزش‌های چشمگیر دیگری نیز در نرخ دلار غیر‌رسمی خواهد بود.

 

در سوی مقابل برخی دیگر از کارشناسان بر این ‌باورند که کاهش قیمت‌های مورد انتظار از نرخ دلار پس از توافق احتمالی در حال صو‌رت پذیرفتن است و اصطلاحا پیش‌خور شده است. در نتیجه بعد از حصول توافق احتمالی پتانسیل کاهش نرخ ارز شدید وجود ندارد.

 

به گزارش ایران مامن، طیفی هم از منظری متفاوت می‌گویند دلار ریزش شدیدی نخواهد داشت و اگر هم داشته باشد در ادامه زیر ۳۰ هزار تومان به تعادل می‌رسد زیرا دلار ارزان‌تر منافع دولت را تامین نخواهد کرد.

 

امروز (یکشنبه،‌ ۳۰ مردادماه) در آغاز به کار فعالیت بازار توافقی بازار ارز، دلار با قیمت ۲۶ هزار و ۵۶۵ تومان و با حجم ۱۰ هزار معامله شد.

 

در بازار طلا و سکه نیز امروز در بازار آزاد تا قبل از ظهر قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک میلیون و ۱۸۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون و ۶۰۰ تومان به ثبت رسید.

 

 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

 

همچنین رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به کاهش ۱۵ میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۷ اتومات از سه‌شنبه هفته گذشته تا شنبه بیان داشته این خودرو سه‌شنبه هفته قبل ۴۸۵ میلیون تومان قیمت خورده بود و دیروز به ۴۶۰ میلیون تومان رسید.

 

وی افزود: دنا پلاس اتوماتیک از ۵۱۲ میلیون تومان هفته گذشته امروز به ۵۰۳ میلیون تومان رسیده، تارا اتومات از ۵۹۳ میلیون به ۵۸۰ میلیون تومان رسیده، پژو پارس که ۴ روز پیش ۳۱۷ تا ۳۱۸ میلیون تومان بود امروز با ۱۸ میلیون تومان کاهش تا ۳۰۰ میلیون تومان پایین آمده و همچنان خریداری نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات