تاریخ انتشار : دوشنبه 31 مرداد 1401 - 23:10
کد خبر : 15411

تحقیق و تفحص از خودروسازها کی کلید می‌خورد؟

تحقیق و تفحص از خودروسازها کی کلید می‌خورد؟

مرکز پژوهش‌های مجلس چندی پیش آخرین رقم زیان انباشته خودروسازها را ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد یعنی حدود ۸ هزار میلیارد تومان بیش از تخلفات ۳.۳ میلیارد دلاری فولاد که مثل بمب در فضای رسانه‌ای منفجر شده است.   این در حالی است که برخی، افشاگری‌های مربوط به فولاد مبارکه را موضعی و محدود

مرکز پژوهش‌های مجلس چندی پیش آخرین رقم زیان انباشته خودروسازها را ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد یعنی حدود ۸ هزار میلیارد تومان بیش از تخلفات ۳.۳ میلیارد دلاری فولاد که مثل بمب در فضای رسانه‌ای منفجر شده است.

 

این در حالی است که برخی، افشاگری‌های مربوط به فولاد مبارکه را موضعی و محدود به این پرونده خاص می‌دانند که معلوم نیست در پس آن چه می‌گذرد.

 

در این زمینه آنچه به نظر می‌رسد اینکه اگر از برخی نهادها و صنایع تحقیق و تفحص دقیق به عمل آید شاید فولاد مبارکه در برابر آن‌ها ناچیز به چشم بیاید.

 

به طور خاص درباره خودروسازها این پرسش مطرح است که چرا هرگز تحقیق و تفحصی درباره‌شان در مجلس یا سایر نهادهای نظارتی به نتیجه نمی‌رسد؟

 

طرح مجلس برای حلاجی پرونده فولاد از پاییز ۹۹ کلید خورد و کمتر از دو سال به نتیجه فعلی رسید که رئیس قوه قضاییه اظهار داشته هنوز پرونده به این قوه نرسیده است.

 

به گزارش ایران مامن، در مورد خودروسازها اما تحقیق و تفحص از سال ۱۳۸۰ شروع و تا سال ۱۳۹۷ تاکنون چهار مورد انجام شده که همگی بی‌نتیجه بوده است.

 

به عنوان مثال در اسفند ۱۳۹۱ سومین تحقیق از خودروسازها تصویب شد که نتیجه آن گزارشی ۵۴۰ صفحه‌ای بود؛ گزارشی که غیر از چند صفحه که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، بقیه آن سانسور شد.

 

با توجه به این اوضاع، فعالیت خودروسازها و نتیجه کارشان تبدیل به پدیده‌ای شده که تقریبا همه از صدر تا ذیل آن گلایه دارند اما تغییری هم در آن به وجود نمی‌آید.

 

شاید حتی اگر تحقیق و تفحصی نیم‌بند هم از خودروسازها به عمل آید و نتایج آن منتشر شود آشکار گردد که چرا «سیدمصطفی میرسلیم» نماینده تهران و عضو مجمع تشخیص که از سرسخت‌ترین مخالفان واردات خودرو است به تازگی اعلام داشته انجام واردات از سوی خودروسازهای وطنی ایرادی ندارد و این کار فی ذات فسادزا نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات