تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 شهریور 1401 - 23:47
کد خبر : 15447

تسلیحات اطلاعاتی آمریکا برای زمین‌گیر کردن روس‌ها در شرق اوکراین

تسلیحات اطلاعاتی آمریکا برای زمین‌گیر کردن روس‌ها در شرق اوکراین

به گزارش ایران مامن، دولت بایدن روند ارائه اطلاعات محرمانه به نیروهای اوکراین در میانه جنگ با روسیه را تسریع کرده است. اظهارات مقام های آمریکایی نشان می دهد اطلاعات دقیقی از آینده تحرکات نیروهای روسیه و طرح های مخفی آن‌ها به خصوص برای نبرد در منطقه دونباس (شرق اوکراین) در اختیار کی‌اف قرار گرفته

به گزارش ایران مامن، دولت بایدن روند ارائه اطلاعات محرمانه به نیروهای اوکراین در میانه جنگ با روسیه را تسریع کرده است. اظهارات مقام های آمریکایی نشان می دهد اطلاعات دقیقی از آینده تحرکات نیروهای روسیه و طرح های مخفی آن‌ها به خصوص برای نبرد در منطقه دونباس (شرق اوکراین) در اختیار کی‌اف قرار گرفته است. در این رابطه ظاهراً اطلاعات آمریکا نقش مهمی در کشته شدن تعداد زیادی از ژنرال‌های ارشد روسیه داشته است.

 

آمریکا به صراحت اعلام کرده ذیل همکاری اطلاعاتی خود با اوکراین همواره وضعیت آخرین تحرکات ارتش روسیه را در اختیار نیروهای نظامی تحت هدایت کی‌اف قرار می دهد. به گزارش «نیویورک تایمز» مقام های اوکراین اطلاعات جغرافیایی آمریکا را با اطلاعات خود ترکیب کرده به این ترتیب می توانند از آخرین حضور نیروها و افسران ارشد روسیه اطلاع یابند. ضمن اینکه این اطلاعات برای انجام حملات توپخانه ای و سایر حملات موفق کارایی و نقش فوق العاده ای دارند.

 

 

اشتراک گذاری اطلاعات بخشی از جریان فزاینده کمک های آمریکا به اوکراین است که در کنار تسلیحات مدرنی که ارزش آن‌ها تا ده‌ها میلیارد دلار می رسد نقش مهمی در مقاومت اوکراین داشته است. این حجم از حمایت آمریکا از پایان سریع و غیر قابل باور محدودیت های واشنگتن برای همراهی با کی‌اف تفسیر می شود. کلیت همراهی آمریکا نشان می دهد نبرد روسیه و اوکراین وارد مراحل حساسی شده است.

 

از آنجایی که روسیه در اوایل جنگ از پیشروی به پایتخت باز ماند، در حال حاضر تمامی قوای خود را در شرق این کشور متمرکز کرده و با سازماندهی مجدد به نیروهایش تلاش دارد بخش هایی از خاک اوکراین را برای مدتی طولانی تحت تصرف خود نگه دارد.

 

«سی بی اس نیوز» در این باره می‌نویسد: با وجود همه حمایتی که از سیاست آمریکا در قبال اوکراین وجود دارد بسیاری از کارشناسان امنیتی نگران هستند مشارکت اطلاعاتی آمریکا و ارائه سریع اطلاعات به کی‌اف ضربه ای جبران‌ناپذیر به جاسوس های انسانی آمریکا وارد سازد. البته بخش قابل‌توجهی از اطلاعات اشتراک‌گذاری شده داده های جمع‌آوری‌شده از ماهواره های تجاری و نظامی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات