تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 شهریور 1401 - 23:22
کد خبر : 15460

از تعبیر رویای فوتبالی زنان تا بی‌آبی کشدار در همدان

از تعبیر رویای فوتبالی زنان تا بی‌آبی کشدار در همدان

دیدار خانگی تیم استقلال تهران با مس کرمان که سوم شهریورماه در چارچوب هفته سوم لیگ برتر برگزار شد و با پیروزی یک بر صفر میزبان خاتمه یافت، جدا از حاشیه‌های مربوط به پخش آن در صدا و سیما، مهمانان ویژه‌ای داشت که تصاویرشان به صورت گسترده در رسانه‌ها منتشر شد.   در این دیدار

دیدار خانگی تیم استقلال تهران با مس کرمان که سوم شهریورماه در چارچوب هفته سوم لیگ برتر برگزار شد و با پیروزی یک بر صفر میزبان خاتمه یافت، جدا از حاشیه‌های مربوط به پخش آن در صدا و سیما، مهمانان ویژه‌ای داشت که تصاویرشان به صورت گسترده در رسانه‌ها منتشر شد.

 

در این دیدار قرار بود ۵۰۰ زن وارد ورزشگاه شوند که به گفته معاون زنان باشگاه استقلال بیش از هزار بانو وارد ورزشگاه شدند.

 

به گزارش ایران مامن، ورود زنان به ورزشگاه‌ها از مسائلی بوده که به ویژه طی سال‌های اخیر به عنوان یکی از مطالبات نمادین زنان نگاه بسیاری را به خود دوخته و با حواشی بسیاری هم همراه شده است.

 

 

فروردین‌ماه امسال بود که حوادث مربوط به جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد که بلیت تماشای دیدار تیم ملی فوتبال ایران و لبنان را خریده بودند و پاشیدن اسپری فلفل به سوی برخی از آنان خبرساز شد.

 

خودسوزی «سحر خدایاری» معروف به «دختر آبی» در شهریور۹۸ که به خاطر تلاش برای ورود به ورزشگاه بازداشت شده بود هم از جمله رخدادهای خبرساز در همین رابطه بود که باعث شد برخی در دیدار امروز تصاویر وی را در دست بگیرند.

 

گفته می‌شود فشارهای وارده بر فدراسیون از سوی مراجع بین‌المللی فوتبال از مهمترین دلایلی بوده که باعث شده زنان در بازی‌های باشگاهی هم به ورزشگاه راه یابند؛ زنانی که به ادعای برخی به صورت گزینشی مجوز ورود به استادیوم را دریافت کرده‌اند.

 

در پاسخ، رییس هیات فوتبال استان تهران اظهار داشته حضور بانوان در ورزشگاه آزادی به صورت گزینشی نیست. حتی تلاش کردم مهمانانی را به ورزشگاه بیاورم که موفق نشدم.

 

در نگاهی کلان به این موضوع گفته می‌شود تقلیل مطالبات زنان به مسائلی چون ورود به ورزشگاه باعث شده تا مطالبات اجتماعی آنان به خصوص در قوانین موجود به حاشیه رانده شود؛ از حقوقشان در خانواده تا فرصت‌های نابرابر اقتصادی و اجتماعی و مساله رجل سیاسی و …

 

از سوی دیگر و در ارتباط با نقش رسانه‌ها در پوشش تحولات اجتماعی این دیدگاه مطرح است که این رسانه‌ها هستند که رخدادها را از زاویه دید خود برای پوشش و برجسته‌سازی اولویت می‌بخشند.

 

امروز روزنامه «فرهیختگان» گزارش داد: شهرکرد ۹ روز آب نداشت و همدان دو هفته است آب ندارد، الان در همدان آب معدنی هم نیست و اگر باشد، هر بطری ۳۵ هزار تومان است.

 

به نوشته این روزنامه در همدان مردم برای رفع تشنگی، دنبال نوشابه‌اند که قیمتش به ۵۵ هزار تومان رسیده‌ است.

 

 

این در حالی است که مساله ورود زنان به ورزشگاه در بسیاری از رسانه‌ها پربازتاب می‌شود و آنچه در شهرکرد و همدان می‌گذرد بیشتر پوششی محلی می‌یابد و از نگاه‌ها دور می‌ماند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات