تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 شهریور 1401 - 23:51
کد خبر : 15465

روسیه، حملات ماهواره‌ای و صدمات اینترنتی اروپا

روسیه، حملات ماهواره‌ای و صدمات اینترنتی اروپا

چندی پیش بود که آمریکا، انگلیس، کانادا، استونی و اتحادیه اروپا در بیانیه‌‌های جداگانه مدعی شدند روسیه عامل حمله بزرگ سایبری به شبکه اینترنت ماهواره‌ای هم‌زمان با آغاز حمله این کشور به اوکراین بوده است. حال و بعد از گذشت چند ماه از طرح این ادعا کارشناسان و نهادهای امنیتی نیز هشدارهای متعددی صادر کرده

چندی پیش بود که آمریکا، انگلیس، کانادا، استونی و اتحادیه اروپا در بیانیه‌‌های جداگانه مدعی شدند روسیه عامل حمله بزرگ سایبری به شبکه اینترنت ماهواره‌ای هم‌زمان با آغاز حمله این کشور به اوکراین بوده است. حال و بعد از گذشت چند ماه از طرح این ادعا کارشناسان و نهادهای امنیتی نیز هشدارهای متعددی صادر کرده و در خصوص گسترش بحران اوکراین به کل اروپا ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

به گزارش ایران مامن، تقریباً هم‌زمان با حمله ارتش روسیه به خاک اوکراین، حمله سایبری گسترده‌ای به شبکه اینترنت ماهواره‌ای صورت گرفت. در این رابطه «اف.بی.آی» و «آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت» در آمریکا با صدور بیانیه‌ای در خصوص تبعات انجام حملات سایبری گسترده به شبکه اینترنت ماهواره‌ای از جانب گروه‌های هکری وابسته به روسیه هشدار دادند.

 

 

آژانس امنیت سایبری و امنیت زیر ساخت آمریکا مدعی شده روسیه در اواخر فوریه حملات سایبری گسترده‌ای به شبکه ماهواره ای آمریکا و شبکه ماهواره‌های تجاری راه‌اندازی کرده و هدف آن‌ها ایجاد اختلال در اطلاعات ارائه شده به نیروهای نظامی اوکراین بوده است. این نهاد اطلاعاتی برای مقابله با این حملات، برنامه‌های سایبری متعددی با شرکای اروپایی خود راه اندازی کرده است. در این رابطه هشدارهای امنیتی متعددی صادر و از نهادهای دولتی و شرکت های امنیتی خواسته شده دستورالعمل‌ها را با دقت رعایت کنند.

 

در همین راستا «آنتونیو بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هدف این حمله سایبری را ایجاد اختلال در مرکز فرماندهی و کنترل اوکراین  طی جنگ خوانده و درباره تبعات آن برای سایر کشورهای اروپایی هشدار داده است.

 

«لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس هک اینترنت ماهواره‌ای را اقدامی مخرب و خطرناک از سوی روسیه خوانده که تهدیدها را فراتر از اوکراین به سراسر اروپا خواهد رساند. در حال حاضر نیز شواهدی وجود دارد که ذیل این حملات به اینترنت بخش‌هایی از اروپا آسیب رسیده است. با این حال روسیه اتهامات ارائه شده را رد و آن را بخشی از فضاسازی علیه منافع خود تحلیل کرده است.

 

گفتنی است «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ ضمن انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و تنها سه روز بعد عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌اف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات