تاریخ انتشار : شنبه 5 شهریور 1401 - 23:49
کد خبر : 15491

اداره مهاجرت و گمرک آمریکا چگونه تخلیه اطلاعاتی می‌کند؟

اداره مهاجرت و گمرک آمریکا چگونه تخلیه اطلاعاتی می‌کند؟

تحقیقات دوساله مرکز حقوقی دانشگاه «جورج تاون» نشان می‌دهد اداره مهاجرت و گمرک آمریکا (ICE)  یک سیستم نظارت دیجیتال گسترده در اختیار دارد که امکان دسترسی به اطلاعات شخصیِ غالب شهروندان این کشور را ممکن می‌سازد.   بر اساس تحقیقاتی که در این مرکز حقوقی انجام شده زیرساخت جستجو و نظارت اداره مهاجرت و گمرک

تحقیقات دوساله مرکز حقوقی دانشگاه «جورج تاون» نشان می‌دهد اداره مهاجرت و گمرک آمریکا (ICE)  یک سیستم نظارت دیجیتال گسترده در اختیار دارد که امکان دسترسی به اطلاعات شخصیِ غالب شهروندان این کشور را ممکن می‌سازد.

 

بر اساس تحقیقاتی که در این مرکز حقوقی انجام شده زیرساخت جستجو و نظارت اداره مهاجرت و گمرک آمریکا امکان دسترسی به داده هایی بسیار فراتر از مرزهای قانونی و امور مهاجرتی را فراهم آورده است. این گزارش نشان می دهد زمانی که شهروندی برای گواهینامه رانندگی درخواست می دهد، یا برای خدمات آب و برق ثبت‌نام می کند اطلاعاتش در اختیار اداره مهاجرت و گمرک قرار می گیرد.

 

 

یافته‌های پژوهش یادشده نشان می دهد این نهاد فدرال بسیار فراتر از وظایف خود به عنوان یک نهاد مهاجرتی عملاً به یک نهاد نظارتی-جاسوسی بدل شده است. علاوه براین، اداره مهاجرت از توان خود به صورت مخفیانه برای نظارت عمومی و جمع آوری اطلاعات استفاده کرده و از توان تشکیل پرونده برای تمامی شهروندان برخوردار است.

 

به گزارش ایران مامن، داده های عظیمی که این نهاد فدرال آمریکا به آن دسترسی دارد موارد ذیل را شامل می شود:

اول: داده های مرتبط با گواهینامه بیش از سه چهارم افراد بزرگسال آمریکا

دوم: داده های مرتبط با سوابق خدماتی ۷۵ درصد از بزرگسالان، یعنی بیش از ۲۱۸ میلیون مصرف کننده خدمات شهری در همه ۵۰ ایالت این کشور

سوم: اطلاعات مرتبط با جابه جایی رانندگان در شهرهایی که بیش از ۷۵ درصد جمعیت را در خود جای داده اند.

چهارم: فن‌آوری و اطلاعات گسترده برای تشخیص چهره بیش از یک سوم رانندگان آمریکا

 

تحقیقاتی که محققان موسسه جرج تاون از طریق بررسی ۱۰۰ هزار مورد از جستجوی اداره مهاجرت و گمرک آمریکا(ICE) انجام داده اند نشان می دهد استفاده این نهاد از داده های موجود بسیار فراتر از تعهدات و نیازهای قانونی بوده است.

 

این آژانس خدماتی علاوه بر این، به شبکه عظیمی از اطلاعات ذخیره‌شده توسط دولت‌های فدرال و محلی، شرکت های خدماتی، پلتفرم  رسانه های اجتماعی و بسیاری از اپراتور داده های خصوصی دسترسی دارد. این حجم از داده در کنار تکنولوژی بالایی که برای جستجو و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات فراهم آمده امکان گسترده ای برای نظارت بر مردم فراهم آورده است.

 

 

نگرانی های طرح شده در این زمینه به این خاطر است که نهادهای اطلاعاتی عموماً بدون نیاز به حکم قضایی از توان اداره مهاجرت و گمرک جهت نظارت بر اهداف خود استفاده کرده اند. میزان سوءاستفاده از داده های این آژانس خدماتی به حدی بوده که بسیاری از کارشناسان امنیتی و نهادهای حامی حریم خصوصی را شوکه کرده است.

 

«نینا وانگ» یکی از فعالان حوزه حریم خصوصی در مصاحبه با گاردین گفته است: از اینکه متوجه شدم ماموران مهاجرت فدرال اینقدر راحت می توانند سوابق خصوصی‌ترین اطلاعات زندگی افراد دسترسی داشته باشند نگران و شوکه‌ام.

 

اداره مهاجرت و گمرک ایالات‌متحده از سازمان‌های فدرال اعمال قانون بوده و زیرمجموعه وزارت امنیت ملی ایالات‌متحده آمریکا مسئولیت تشخیص، تحقیق و از بین بردن نقاط ضعف امنیت مرزها، اقتصادی، حمل‌ونقل و زیرساخت‌های کشور را بر عهده دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات