تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 شهریور 1401 - 12:58
کد خبر : 15539

حقوق بازنشستگان؛ خبر خوب یا بد؟

حقوق بازنشستگان؛ خبر خوب یا بد؟

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی از تسویه بدهی ٨٨ هزار میلیارد تومانی دولت خبر داد و گفت: افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از اول فروردین ماه ١۴٠١ محاسبه خواهد شد.   «میرهاشم موسوی» در مورد افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی اظهار داشت: افزایش ٣٨ درصدی سایر سطوح به‌همراه عدد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی از تسویه بدهی ٨٨ هزار میلیارد تومانی دولت خبر داد و گفت: افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از اول فروردین ماه ١۴٠١ محاسبه خواهد شد.

 

«میرهاشم موسوی» در مورد افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی اظهار داشت: افزایش ٣٨ درصدی سایر سطوح به‌همراه عدد ثابت تصویب شده و همچون افزایش ۵٧ درصدی حداقل‌بگیران در این دولت نقش مهمی در معیشت این جمعیت داشته و احکام جدید از شهریور ماه اعمال خواهد شد.

 

وی افزود: این افزایش حقوق از تعهدات سازمان بوده و ما قبل شهریورماه نیز پرداخت می‌شود. به عبارت دیگر، این افزایش در پرداختی‌ها از اول فروردین ماه ١۴٠١، محاسبه و در اسرع وقت با دریافت سهام دولت پرداخت می‌شود.

 

به گزارش ایران مامن، این در حالی است که «محمد اسکندری» مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور دیروز در خصوص عملکرد یک ساله این صندوق دیروز اظهار داشت: مصوبه افزایش حقوق در مجموع ۱۰ درصد است که در جلسات هم دنبال می‌شود و خود دولت مدافع این افزایش است، اما در این مورد هم مشکل تامین منابع وجود دارد.

 

 

به گفته وی، تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی صندوق بدون ضامن و تنها از طریق ثبت نام اینترنتی به بازنشستگان تعلق می‌گیرد. یک وام ۲۵ میلیون تومانی ویژه ازدواج فرزندان است و ۶ میلیون تومان هم وام پایان نامه است که اقساط این وام‌ها از حقوق بازنشستگان کسر می‌شود.

 

از مجموع این اظهارات برمی‌آید که مبنای افزایش حقوق همان ۱۰ درصد است و افزایش ۳۸ درصدی برای همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران اعمال نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات