تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 شهریور 1401 - 17:16
کد خبر : 15634

فرزند رفت، مادر هم می‌رود؟

فرزند رفت، مادر هم می‌رود؟

همزمان با انتشار اخبار واقعی و جعلی درباره دستگیری اطرافیان وزرا، مساله حضور فرزندانشان در کشورهای غربی هم خبرساز شده که آخرین آن مربوط به «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری است.   خزعلی در پاسخ در صفحه شخصی‌اش نوشته است: گذشت آن دوران که مسئولانی مثل کوه پشت فرزندان خویش می‌ایستادند

همزمان با انتشار اخبار واقعی و جعلی درباره دستگیری اطرافیان وزرا، مساله حضور فرزندانشان در کشورهای غربی هم خبرساز شده که آخرین آن مربوط به «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری است.

 

خزعلی در پاسخ در صفحه شخصی‌اش نوشته است: گذشت آن دوران که مسئولانی مثل کوه پشت فرزندان خویش می‌ایستادند و صراحتا از مهاجرت و زندگی آنها در خارج از کشور دفاع می کردند.  اما امروز… برخی با ذوق زدگی از مهاجرت فرزند اینجانب گفتند؛ درحالی که سفر موقت کاری ایشان جهت توسعه و پشتیبانی مجموعه دانش‌بنیانی است که در ایران با تعداد زیادی از دانشجویان کامپیوتر فعال است و خوشبختانه این پروژه کاری رو به اتمام بوده و وی در ماه‌های آینده به کشور باز میگردد.

 

به نوشته خزعلی، اگرچه ایشان متاهل و مستقل است ولی هرگز قصد مهاجرت نداشته اند. بی شک… بسترسازی برای تقویت فعالیت های دانش بنیان جاری در کشور، برخاسته از تعلق به وطن و مسئولیت‌پذیری است. اعضای دولت مردمی و انقلابی به آرمان‌های انقلاب و سیاست‌های دولت وفادار بوده و خواهند بود.

 

 

به گزارش ایران مامن، با این حال این پاسخ باعث نشد، انتقادات از وی تمام شود بلکه تشدید هم شد. «حسین دهباشی» فعال رسانه‌ای توئیت زده چرا فرزند خزعلی برای دانش بنیان به کانادا رفته و «رحمت الله بیگدلی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب معاون رئیس جمهوری را به سوءاستفاده از شعار سال رهبری متهم کرده است.

 

 

پیش از آن، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، در توئیتی با هشتگ‌های رئیس‌جمهور و گشت ارشاد نوشت: اخیرا فرزند یک معاون وزیر برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی ویزا گرفته بود و قصد خروج داشت که به محض اطلاع رئیس‌جمهور، دستور صادر شد؛ «اگر فرزند رفت، پدر هم برود!»، «گذشت آن دوران که افتخار مقامات عالی دولت، اقامت فرزندانشان در خارج از کشور باشد. مسئولان مراقب گشت ارشاد باشند.»

 

به نظر می‌رسد آنچه دیروز به نقل از رئیسی منتشر شد نوعی از گشت مدیران است که او در زمان تبلیغات ریاست‌جمهوری وعده داده بود.

 

در همین ارتباط، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پست اینستاگرامی خود نوشت: «یکی از دوستان لینک تصویر خانوادگی از ما در دانشگاه استرالیا را برایم ارسال کرد که ظاهرا یک شبکه ضد انقلاب در بخشی از یک گزارشش استفاده کرده و مدعی شده که بچه‌های من تابعیت استرالیا دارند. اینجور گزارش‌های مملو از دروغ، ارزش جواب دادن ندارد ولی به احترام هموطنان عزیز گفتم توضیحاتی بنویسم. من یک ایرانی کرد و متولد اسلام‌آباد غرب هستم، همه اعضای خانواده ما حتی برای یک لحظه هم تابعیت جمهوری اسلامی ایران را با تابعیت هیچ جای دنیا عوض نمی‌کنند. با افتخار فرزند ایرانیم.»

 

در این میان، شایعه دو تابعیتی بودن «محمدهادی زاهدی وفا» وزیر پیشنهادی کار مطرح شد که معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه نشست دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی پیرامون دوتابعیتی بودن وزیر پیشنهادی کار گفت: هم در رسانه‌های داخل و هم خارج کشور برخی مطالبی را مبنی بر دو تابعیتی بودن آقای زاهدی وفا عنوان کردند اما ایشان مثل هر دانشجوی بورسیه وغیر بورسیه در آنجا اقامت داشته برای تحصیل و بعد هم به ایران بازگشته است؛ یا اخیرا گفتند پسرشان به نام طاها زاهدی‌وفا در آنجا شرکت دارند که اصلا آقای زاهدی‌وفا پسر ندارد. «سیدمحمد حسینی» در پایان انتشار این اخبار جعلی را با هدف تخریب چهره مدیریتی زاهدی وفا دانست.

 

در این فضا باید دید آیا خزعلی شامل دستور تازه رئیس‌جمهوری شده و می‌رود یا به کار خود ادامه خواهد داد؟

 

 

نکته جالب توجه اینکه تحصیل فرزند «معصومه ابتکار» معاون زنان و خانواده دولت دوم «حسن روحانی» در آمریکا هم باعث انتقادات زیادی از او شده بود تا نمایانگر سندروم آمریکای شمالی نزد فرزندان معاونان خانواده روسای جمهوری فعلی و کنونی باشد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات