تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 شهریور 1401 - 16:18
کد خبر : 15715

همه‌ ماله‌کش‌های آل‌خزعل؛ برای خود نگرانند یا دولت رئیسی؟

همه‌ ماله‌کش‌های آل‌خزعل؛ برای خود نگرانند یا دولت رئیسی؟

انتشار اخباری در مورد زندگی و فعالیت اقتصادی فرزند «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در کانادا به جنجالی در میان سیاسیون دامن زده که گویا حالا حالاها سر پایان گرفتن ندارد.   مساله فرزندان خارج‌نشین مسئولان، سال‌ها است حساسیت افکار عمومی را برانگیخته است. رئیس اداره عملیات زمینی سپاه در خرداد امسال

انتشار اخباری در مورد زندگی و فعالیت اقتصادی فرزند «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در کانادا به جنجالی در میان سیاسیون دامن زده که گویا حالا حالاها سر پایان گرفتن ندارد.

 

مساله فرزندان خارج‌نشین مسئولان، سال‌ها است حساسیت افکار عمومی را برانگیخته است. رئیس اداره عملیات زمینی سپاه در خرداد امسال تعداد فرزندان خارج‌نشین مسئولان را ۴۰۰۰ تن اعلام کرده بود. برخی منابع اما شمار آنها را ۵۰۰۰ نفر برآورد می‌کنند.

 

به گزارش ایران مامن، صف منتقدان هرچقدر بلند می‌شود، در برابر صف حامیان ماله به دستان هم طولانی‌تر می‌شود تا دفاعی تمام قد از خزعلی و «خزعلی‌های آینده» که شاید خودشان یکی از آنها باشند، ارائه دهند.

 

«اسماعیل کوثری» نماینده تهران در مجلس با این موضع که «علت مهاجرت این افراد، پیشرفت کشور است اما برخی الکی این قضیه را بزرگ می‌کنند»، گفته نباید وقتی فرزند مسئولی برای کسب علم مهاجرت می‌کند، آن مسئول را زیر سوال برد زیرا قانونی در این زمینه وجود ندارد و ایرادی وارد نیست.

 

اسماعیل کوثری

 

«عباس سلیمی‌نمین» فعال سیاسی اصولگرا هم در مصاحبه‌ای با دفاع از فرزندان خارج‌نشین مسئولان گفته این نشانه انقلابی‌گری نیست که بگوییم در هر صورتی رفتن به کشورهای اروپایی و آمریکا، غلط است؛ خیر اصلا هم اشتباه نیست.

 

«محمدصالح جوکار» رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس هم اظهار داشته بعضی به حرف پدرشان گوش نمی‌دهند. باید دید مسئول، کار فرزندش را تایید می کند یا نه؟ اگر پدری فرزندش را نفی کند، می‌تواند در سمتش باقی بماند و نیازی به رفتن نیست.

 

این در حالی است که این روزها بسیاری بر اساس گفته معروف رئیس‌جمهوری مبنی بر اینکه «فرزند رفت، پدر هم برود» مطالبه استعفای خزعلی را مطرح کرده‌اند.

 

حمید رضازاده

 

مشخص شدن حوزه فعالیت «حمید رضازاده» فرزند خزعلی در زمینه خدمات «وی پی ان» (فیلترشکن) هم اوضاع را بدتر کرده است؛ اینکه مادر خدمتگزار دولتی باشد که از طرح صیانت حمایت می‌کند و پسر در کانادا خدمات وی‌پی‌ان ارائه کند، بسامد واکنش‌ها را شدیدتر کرد.

 

روزنامه «همشهری» امروز با این ادعا که پسر خزعلی به ایرانی ها فیلترشکن نفروخته و شرکت او روی بازارهای خارجی متمرکز بوده تلاش کرده از خزعلی دفاع کند.

 

در ادامه، «تسنیم» با مطلبی کاملا مشابه همشهری و این بار به نقل از «محمدرضا رضازاده» همسر خزعلی مدعی شد: در مورد مالکیت و مسئولیت سیدحمیدرضا بر بترنت که تصویر آن مکررا در حال پخش است برگرفته از وب سایت‌هایی است که صرفا اطلاعات موجود در اینترنت را فارغ از معتبر بودن یا نبودن منابع اصلی جمع‌آوری می‌کنند که بخشی از این اطلاعات می‌تواند درست باشد و برخی هم نامعتبر است.

 

در برابر منتقدان، هم حملات تندی را متوجه خزعلی کرده‌اند. «حسن عباسی» سخنران ارزشی گفته است: مسئولی که فرزندش به خارج می‌رود بی‌شرف است، باید آبروی مسئولی که فرزندش به آمریکا می‌رود را برد و به او توهین کرد.

 

حسن عباسی

 

«صادق کوشکی» فعال سیاسی اصولگرا هم در گفت‌وگویی حساب فرزندان مسئولان را از مردم عادی جدا و اعمال مجازات شدیدتر بر فرزند متخلف مسئولان و پدر و مادرهای آنان را رویه‌ای اسلامی و مطابق سیره اهل بیت دانسته است.

 

به نوشته روزنامه‌ها، این مساله ممکن است تبعات امنیتی هم داشته باشد چنانکه روزنامه «آفتاب یزد» نوشته دلیل نرمش غرب در مقابل اقامت آقازاده‌های ایرانی، به دلیل ظرفیت‌های اطلاعاتی و امنیتی این افراد است که امکان جذب آن‌ها را به عنوان طعمه در خارج از کشور فراهم می‌سازد.

 

رئیس عملیات زمینی سپاه هم تاکید کرده بود که این افراد باید «رصد» شوند تا در آینده، هیچ پست مدیریتی در جمهوری اسلامی به آن‌ها داده نشود.

 

روزنامه «اطلاعات» امروز ریشه‌ای تر به مساله نگاه کرد و آورد: حرف مردم و یا درد آنها این نیست که کدام وزیر یا کدام مسئول فرزندی در خارج دارد پس باید برود. درد در جای دیگری است. مردم از ریا و تظاهر و دوگانگی حرف و فعل مقامات به شدت متنفرند. مقامات و مسئولین محترم، شما ایران عزیز را جای بهتری برای زندگی بکنید، جدای آنها که خیانت و مزدوری و وابستگی به اجانب پیشه کرده‌اند، ایرانیان آنقدر مردم و وطنشان را دوست دارند که اکثر رفتگان هم باز می‌گردند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات