تاریخ انتشار : شنبه 26 شهریور 1401 - 17:42
کد خبر : 15748

مرگ «مهسا امینی» و هیستریک‌ترین شرایط از آبان‌ ۹۸ تا امروز

مرگ «مهسا امینی» و هیستریک‌ترین شرایط از آبان‌ ۹۸ تا امروز

مراسم عزاداری اربعین، مسابقات جهانی کشتی بلگراد، عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای و حتی فضاسازی‌های رسانه‌ای درباره وضعیت سلامت رهبر انقلاب به خصوص طی یکی دو روز گذشته تحت شعاع مرگ «مهسا امینی» دختر سقزی قرار گرفته که روز ۲۲ شهریورماه به دست پلیس امنیت اخلاقی دستگیر شد.   به گزارش ایران مامن، طی

مراسم عزاداری اربعین، مسابقات جهانی کشتی بلگراد، عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای و حتی فضاسازی‌های رسانه‌ای درباره وضعیت سلامت رهبر انقلاب به خصوص طی یکی دو روز گذشته تحت شعاع مرگ «مهسا امینی» دختر سقزی قرار گرفته که روز ۲۲ شهریورماه به دست پلیس امنیت اخلاقی دستگیر شد.

 

به گزارش ایران مامن، طی یکی دو روز گذشته خصوصا دیروز که خبر مرگ مهسا امینی معروف به «ژینا» اعلام شد، بسیاری از سلبریتی‌ها خصوصا ورزشی و هنری‌ها اعتراض شدیدشان را به این رخداد علنی ساختند و یکی دو نفر از زنان بازیگر در اعتراض به آنچه «حجاب اجباری» دانستند کشف حجاب کردند.

 

همچنین برخی نمایندگان مجلس و دولتی‌ها از ضرورت رسیدگی به پرونده مرگ ژینا گفتند و «سیدابراهیم رئیسی» از سمرقند دستور پیگیری این ماجرا را صادر کرد.

 

نگاهی به ادامه واکنش‌ها به مرگ مهسا امینی نشان می‌دهد فیلم‌هایی که صدا و سیما پخش کرد تا ثابت کند هیچ‌گونه برخوردی با وی در جریان دستگیری و تمشیت به سمت «کلاس توجیهی» صورت نگرفته، منجر به تشدید اعتراض‌ها شده است.

 

 

در این میان، برخی رسانه‌ها و چهره‌ها با تایید اقدام قاطعانه برابر بی‌حجابان و بدحجابان و نیز اعلام اینکه دختر سقزی از پیش بیماری داشته، سیلی از واکنش‌ها منفی را علیه خود برانگیخته‌اند.

 

در این فضا پزشکی قانونی اعلام کرده علت فوت را سه هفته دیگر اعلام خواهد کرد که این اعلام خود بر گمانه‌زنی‌ها در این باره دامن زده است.

 

نگاهی به فعالیت رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی دو محور اساسی را در این ارتباط برجسته می‌سازد؛ یکی پوشش اعتراضات پراکنده در تهران به خصوص پیرامون بیمارستان کسری محل درگذشت مهسا امینی و سپس وقایع مربوط به امروز که تصاویری متنشنج از سقز انتشار داده‌اند و دیگری ایجاد ارتباط بین این حادثه و سایر مرگ‌های سیاسی از «کاووس سیدامامی» گرفته تا «زهرا کاظمی» و «زهرا بنی‌یعقوب» و …

 

در فضای مجازی هم به نظر می‌رسد با توجه به ادامه‌دار شدن ماجرا، کلیدواژه «مهسا امینی» و واژه‌های همپیوند با آن مانند ژینا، گشت ارشاد، حجاب و … بیشترین تکرار را داشته و پس از اعتراضات بنزینی آبان ۹۸ هیستریک‌ترین فضا را به وجود آورده است.

 

به عنوان مثال در توئیتر از زمان انتشار خبر بستری شدن مهسا امینی در ۲۳ شهریور به مدت حدود سه روز بیش از یک میلیون توئیت در ارتباط با  این رخداد به ثبت رسیده و انتظار می‌رود این آمار و ارقام افزایش یابد؛ شرایطی که در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام نیز به چشم می‌خورد.

 

با توجه به این فضا بسیاری از ضرورت مدیریت روانی این شرایط و پاسخگویی قانع‌کننده و غیرصداوسیمایی برای جلوگیری از مواجهه با تبعات پرهزینه سخن می‌گویند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات