تاریخ انتشار : یکشنبه 27 شهریور 1401 - 18:23
کد خبر : 15755

 اربعین و آماری که مکتوم نماند

 اربعین و آماری که مکتوم نماند

رسانه‌ها دیروز به نقل از منبع عراقی (دبیرخانه آستان عباسی در شهر کربلا) نوشتند بر اساس سیستم شمارش الکترونیک، تعداد زائرانی که تا روز شنبه ۲۶ شهریورماه (برابر با اربعین به تقویم ایران) وارد شهر کربلا شده‌اند به ۲۱ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۶۴۰ نفر رسیده است؛ آماری که رشدی حدود ۵ میلیون نفری

رسانه‌ها دیروز به نقل از منبع عراقی (دبیرخانه آستان عباسی در شهر کربلا) نوشتند بر اساس سیستم شمارش الکترونیک، تعداد زائرانی که تا روز شنبه ۲۶ شهریورماه (برابر با اربعین به تقویم ایران) وارد شهر کربلا شده‌اند به ۲۱ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۶۴۰ نفر رسیده است؛ آماری که رشدی حدود ۵ میلیون نفری را نسبت به اربعین سال قبل (۱۴۴۳ قمری- ۱۴۰۱ خورشیدی) نشان می‌دهد.

 

به گزارش ایران مامن، بعد از عراقی‌ها مشخصا بیشترین حضور را ایرانی‌ها در مراسم اربعین داشته‌اند. در این ارتباط، جانشین فرمانده مرزبانی فراجا عصر روز اربعین اعلام داشت بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائر خروج از مرزها به سمت عتبات عالیات داشتیم و تا به این لحظه قریب به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر وارد خاک کشور شدند.

 

 

پیش از این یعنی اواخر مردادماه «سیدمجید میراحمدی» رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام داشته بود امسال حدود ۵ میلیون زائر در مراسم اربعین خواهیم داشت.

 

علاوه بر این آمار، شمار جانباختگان راهپیمایی اربعین تا نیز به همراه اسامی‌شان انتشار یافت. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت ۹۳ نفر از ابتدای پیاده‌روی اربعین تا روز جمعه ۲۵ شهریورماه فوت شده‌اند.

 

آمار فوت شدگان در حالی انتشار یافته که در بحبوحه انتقادها به دولت در زمینه مدیریت مراسم راهپیمایی و فرایند خروج زائران و انباشتگی آنان پشت مرزهای عراق، آمار فوت‌شدگان پس از اعلام در هجدهم شهریورماه از روی خط تعدادی از رسانه‌ها برداشته شد؛ آماری که تا عصر روز هجدهم ۹ نفر بود و طی روزهای بعدی بر آن افزوده شد به خصوص در حادثه برخورد یک ون با یک تانکر حمل سوخت در منطقه شوملی در استان بابل یازده نفر از هم‌وطنانمان بیستم شهریورماه جان باختند.

 

گفتنی است بنا بر اظهارات «سیدصادق حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت اگر حادثه‌ای منجر به فوت برای زائری رخ دهد، مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به خانواده متوفی پرداخت می‌شود.

 

همچنین، رئیس ستاد مرکزی اربعین یک هفته پیش اعلام کرد یکی از اقدامات بسیار مهم دولت سیزدهم هزینه‌کرد ۸۴۰۰ میلیارد تومان برای آماده کردن زیرساخت‌ها بوده که با این اقدامات، جاده ایلام به مهران چهار بانده شد و توسعه زیرساخت‌ها در سایر بخش‌ها نیز به سرعت در دست اقدام قرار گرفته است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات