تاریخ انتشار : دوشنبه 4 مهر 1401 - 16:42
کد خبر : 15828

گزینه‌های روی میز برای سلبریتی‌ها؛ از تعقیب تا توبه‌نامه

گزینه‌های روی میز برای سلبریتی‌ها؛ از تعقیب تا توبه‌نامه

اظهارات اخیر رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه «کسانی که با حمایت نظام مشهور شدند اما دشمن به وسیله زبان و صفحات مجازی آنها اغتشاش ایجاد کرد، باید خسارت‌های به بار آمده برای کشور را پس دهند» از نگاه برخی ناظران به مثابه اعلام جنگ علیه سلبریتی‌هایی است که این روزها بحث و نظر در

اظهارات اخیر رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه «کسانی که با حمایت نظام مشهور شدند اما دشمن به وسیله زبان و صفحات مجازی آنها اغتشاش ایجاد کرد، باید خسارت‌های به بار آمده برای کشور را پس دهند» از نگاه برخی ناظران به مثابه اعلام جنگ علیه سلبریتی‌هایی است که این روزها بحث و نظر در موردشان بسیار است.

 

اعتراضات اخیر به جان باختن «مهسا امینی» دختر سقزی در بند گشت ارشاد و واکنش چهره‌ها و سلبریتی‌ها به این تحولات، بار دیگر پرسش‌هایی را در مورد مناسبات میان برخی سلبریتی‌ها با حاکمیت و مردم در افکار عمومی ایجاد کرد.

 

به گزارش ایران مامن، برخی سلبریتی‌ها خود را همدرد و همصدا با مردم معرفی می‌کنند ولی رسانه‌های نزدیک به حاکمیت اخباری منتشر می‌کنند که تردیدهایی را در مورد صداقت این چهره‌ها به وجود می‌آورد.

 

 

«علی کریمی» فوتبالیست سابق پرسپولیس و تیم ملی که اخیرا اظهاراتش در مورد نذری دادن در فضای رسانه‌ای کشور خبرساز شده بود، این بار و در جریان اعتراضات اخیر، از سوی جریان حاکم به عنوان «لیدر اغتشاشات» معرفی می‌شود.

 

کریمی از همان ابتدای اعتراضات، فعالانه، ولی نه از داخل ایران بلکه از دبی وارد کارزار شد. «جادوگر» با انتشار پیام‌ها و استوری‌های متعدد در اینستاگرام و توئیتر در چند روز گذشته مردم را به ادامه اعتراض ترغیب کرده است.

 

خبرگزاری «فارس» در مطلبی از زبان یک وکیل دادگستری، علی کریمی را به تشویق و ترغیب برای تخریب اموال عمومی متهم کرد و از دادستانی خواست که از طریق پلیس اینترپل، او را تحت تعقیب قرار دهد.

 

به گزارش «مهر» تصویری در فضای مجازی منتشر شد که بر اساس آن گویا برای علی کریمی فوتبالیست سابق که در جریانات اخیر، هدایت اغتشاشگران را برعهده داشته است، از سوی پلیس اینترپل اعلان قرمز صادر شده است.

 

 

«شهاب حسینی» از چهره‌های دیگری است که بر خلاف قبل کنشش در مقابل جریان حاکم قرار گرفته است. دریافت جایزه کن بابت بازی در فیلم فروشنده در سال ۹۵ را شاید بتوان آخرین نقطه تقابل تفکر حاکم با او به حساب آورد؛ تقابلی که با دفاع تمام قد او از حضور اهالی سینما در جشنواره تحریم شده فجر ۹۸ به خاطر انهدام هواپیمای اوکراینی، به رویکرد حمایتی تبدیل شد. پس از آن بود که برنامه «هم‌رفیق» را در شبکه خانگی ساخت.

 

پیش از آن اما تزریق واکسن در آمریکا در شرایطی که ورود واکسن آمریکایی به کشور ممنوع بود، موج انتقادات مردم را متوجه حسینی کرده بود. این بار اما گویا آقای بازیگر تصمیم گرفته در حمایت از مردم به‌پاخیزد.

 

 

با ادامه واکنش هنرمندان و سلبریتی‌ها به فاجعه مرگ مهسا امینی در صفحات شخصی‌، نوبت به شهاب حسینی رسید تا دستور جمع‌آوری بیلبوردها با تصویر او بابت بازی در سریال «پوست شیر» صادر شود؛ اتفاقی که می‌گویند برای پوسترهای تبلیغاتی «علی دایی» هم افتاده است. این رویداد با واکنش اینستاگرامی شهاب حسینی مواجه شد.

 

حسینی با ابراز خرسندی از اینکه «اعتقادات قلبی‌اش از دایره مصادره به مطلوب کسانی که همه چیز را به نفع خود مصادره به مطلوب می‌کنند خارج شده» نوشته است: به عنوان یک ایرانی مسلمان حق حقیقی مردمم را در برخورداری از آنچه به واقع شایسته شرافت آن‌هاست از شما مطالبه می‌کنم و برای احقاق حقشان با جان و دل در کنارشان خواهم بود.

 

«مهران مدیری» کارگردان و مجری برنامه «دورهمی» هم از دیگر سلبریتی‌هایی بود که اظهارات اخیرش در مورد اینکه راضی نیست هیچ فریمی از او از صدا و سیما پخش شود، واکنش‌های زیادی را برانگیخت.

 

 

این اظهارات واکنش‌های بسیاری برانگیخت. «ناصر قدیر کاشانی» تهیه‌کننده فصل پنجم «دورهمی» درباره رقم‌های چندین میلیاردی که نسبت به دستمزد مهران مدیری برای اجرا و کارگردانی هر فصل از این برنامه مطرح شده است گفته: در حال حاضر پرداختی‌ها بابت فیلم و سریال و اجرای برنامه‌های شاخص توسط افراد شاخص مثل آقای مدیری همین حدود و با همین مبالغ است. مدیری دستمزدش را بابت تولید سری پنجم برنامه دورهمی به طور کامل دریافت کرده است و مطالبه‌ای از تهیه‌کننده یا سازمان صداوسیما برای این فصل ندارد.

 

«علیرضا قزوه» مدیرکل دفتر موسیقی صدا و سیما هم با انتشار یک پست در توییتر، دستمزد نجومی و آخرین دریافتی مهران مدیری برای برنامه دورهمی را پس از خداحافظی این مجری از تلویزیون در پی مرگ مهسا امینی را فاش کرد.

 

بر اساس افشاگری قزوه، مدیری تنها یک روز پیش از صحبت‌های نالانش در واکنش به فوت مهسا امینی مبنی بر عدم پخش برنامه دورهمی، ۳۰ میلیارد تومان از صداوسیما دستمزد دریافت کرده است.

 

مساله واکنش چهره‌ها به تریبون امامان جمعه هم کشیده شده است. «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» امام جمعه موقت تهران گفته ما از خواص بی‌بصیرت و بی‌مروت که با پول ملت ایران چهره شدند، ناراحت هستیم؛ این افراد بد امتحان دادند و به آن‌ها توصیه می‌کنیم که توبه کنند.

 

نگاهی به رویکرد دستگاه‌های رسانه‌ای مانند صداوسیما به سلبریتی‌ها، ورزشکاران، هنرمندان و … از «محمدرضا شجریان» گرفته تا «عادل فردوسی‌پور» طی سال‌های اخیر می‌گوید احتمالا بسیاری از این چهره‌ها دیگر نتوانند به عرصه نمایش رسمی برگردد و به راحتی با «رویش‌های ناشناخته» جایگزین شوند مگر اینکه اتفاق خاصی این معادله را بر هم بزند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات