تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 مهر 1401 - 22:36
کد خبر : 15865

واکنش عجیب رسانه و سلبریتی‌های بین‌المللی به مرگ مهسا امینی

واکنش عجیب رسانه و سلبریتی‌های بین‌المللی به مرگ مهسا امینی

اینکه زنی به دلیل نوع پوشش دستگیر شده و در بازداشت جان بدهد و ناآرامی‌هایی که بعد از آن در خیابان‌های تهران و بسیاری از شهرها به راه افتاد بازتابی کم‌سابقه در رسانه‌های غربی داشت.   به گزارش ایران مامن، هر چند به دلیل نوع شناخت خاورمیانه‌ای‌ و در کل شرقی‌ها از فضای مدنی و

اینکه زنی به دلیل نوع پوشش دستگیر شده و در بازداشت جان بدهد و ناآرامی‌هایی که بعد از آن در خیابان‌های تهران و بسیاری از شهرها به راه افتاد بازتابی کم‌سابقه در رسانه‌های غربی داشت.

 

به گزارش ایران مامن، هر چند به دلیل نوع شناخت خاورمیانه‌ای‌ و در کل شرقی‌ها از فضای مدنی و سیاسی ایران، این رویداد در رسانه‌های غیرغربی انعکاسی مشابه نیافت اما در سوی مقابل، بسیاری از رسانه‌ها و سلبریتی‌های شناخته‌شده غربی در کنار دولت‌هایشان به محکومیت شدید مرگ مهسا امینی (ژینا) پرداختند؛ از «جاستین بیبر» و «کیم کارداشیان» تا «آنجلینا جولی» و «نوام چامسکی» و …

 

به گزارش «بی بی سی» در راستای تلاش غربی‌ها برای مهار «خشونت دولتی علیه معترضان در ایران» سفرای آلمان و بلژیک با دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ملاقات کرده و از نگرانی‌هایشان گفتند. همزمان وزارت امور خارجه از احضار کاردار فرانسه به دلیل دخالت این کشور در مسائل داخلی ایران خبر داد.

 

همچنین به موازات واکنش سناتورهای ضدایرانی به ناآرامی‌های چند روز اخیر، حزب محافظه‌کار کانادا اعلام کرد از «تغییر رژیم» در ایران حمایت می‌کند.

 

بسیاری از ناظران، واکنش‌های غربی به رویدادهای اخیر را هم‌وزن اوایل سال ۲۰۲۰ و سقوط هواپیمای اوکراینی و وقایعی مانند صدور فتوای ارتداد سلمان رشدی مقایسه می‌کنند. حتی در کشورهای شرق اروپا هم رویدادهای چند روز گذشته انعکاسی گسترده داشت.

 

 

به گزارش bulgarianinfo در پی مرگ مهسا امینی، بسیاری از رسانه‌های جهان از جمله بلغارستان طی روزهای متوالی  به این رخداد پرداختند. شبکه nova.bg در این ارتباط، گفت‌وگویی با «نگزا» دختر پناهنده و مدل ایرانی را که به تازگی در فرانسه‌ پناهنده شده است بر روی خروجی خود فرستاد.  شبکه خبری bta.bg نیز با پوشش وقایع اخیر ایران از کشته‌ شدن ۷۴ نفر از جمله دو زن و چهار کودک خبرداد.  Darkness.bg, ۲۴chasa.bg, bnt.bg, iwoman.bg, news.bg, Segabg.com,از دیگر رسانه های بلغاری هستند که این خبر و پیامدهای آن را پوشش‌ داده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات