تاریخ انتشار : شنبه 9 مهر 1401 - 13:38
کد خبر : 15885

بلوای سیستان از دیروز تا امروز

بلوای سیستان از دیروز تا امروز

روز جمعه هشتم مهرماه وقایع سیستان و بلوچستان نگاه بسیاری را به خود دوخت. این در حالی بود که رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی به شکل هماهنگ از شعله‌ور شدن مجدد اعتراضات در شهرهای دیگر استان جنوبی یعنی خوزستان خبر می‌دادند.   استاندار سیستان درباره وقایع دیروز این استان به «ایرنا» گفته در حادثه تروریستی روز جمعه

روز جمعه هشتم مهرماه وقایع سیستان و بلوچستان نگاه بسیاری را به خود دوخت. این در حالی بود که رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی به شکل هماهنگ از شعله‌ور شدن مجدد اعتراضات در شهرهای دیگر استان جنوبی یعنی خوزستان خبر می‌دادند.

 

استاندار سیستان درباره وقایع دیروز این استان به «ایرنا» گفته در حادثه تروریستی روز جمعه ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۰ تن نیز زخمی شدند که بخشی از نیروهای انتظامی نیز جز این افراد هستند.

 

به گفته «حسین مدرس خیابانی» عده ای آشوبگر متعلق به گروه‌های تروریستی وتجزیه‌طلب که هویتشان مشخص است در پوشش نماز جمعه به یکی از محل‌های انتظامی به قصد تصرف حمله و اقدام به سنگ پراکنی، پرتاب مواد آتش زا و تیراندازی کردند.

 

در همین زمینه سپاه سلمان سیستان و بلوچستان روز شنبه اعلام کرد: در این حادثه سرهنگ پاسدار سیدحمیدرضا هاشمی (معاون اطلاعات سپاه) ، محمد امین آذر شکر (نیروی خرید خدمت) و محمدامین عارفی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

 

 

«انتخاب» ماوقع دیروز زاهدان را به طور خلاصه اینگونه روایت کرده است: ظهر دیروز صدای شدید تیراندازی افراد ناشناس از خیابان رازی در نزدیکی یک مسجد اهل سنت و کلانتری ۱۶ زاهدان شنیده شد. پیش از آن مولوی عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تاکید بر هوشیاری و خویشتنداری مردم در مقابل خبر و شایعه تجاوز یک مقام انتظامی چابهار به یک دختر بلوچ گفت این موضوع برای ما خیلی مهم است البته مسوولان گفته‌اند در حال بررسی و پیگیری مساله هستند و ما نیز تا زمان اعلام رسمی آن از سوی دستگاههای مربوطه پیگیر هستیم.

 

به نوشته انتخاب، نمازگزاران در حین اقامه نماز بودند که تعدادی از آنان به سمت کلانتری هجوم بردند و یکی از آنان با اتوبوس به دیوار کلانتری زده و قصد تخریب دیوار و ورود به کلانتری را داشتند که موفق نشدند و تنها بخشی از دیوار تخریب شده است.

 

پس از این حوادث «تسنیم» نوشت: منابع وابسته به گروهک تروریستی جیش الظلم اعلام کردند که این گروهک مسوولیت حمله تروریستی در زاهدان را برعهده گرفته است.

 

در این فضا و در حالی که شایعه زخمی شدن پسر امام جمعه اهل سنت زاهدان تکذیب شد، دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان در خصوص خبر سوء قصد به یکی قصات دادسرای شهرستان سراوان اظهار داشت: ‌از طرف افراد مسلح به سمت خودروی قاضی شعبه ۲ دادسرای شهرستان سراوان تیراندازی شد.

 

همچنین صدا و سیما مصاحبه‌ای با یکی از دستگیرشدگان داشته که گفته است: زمانی که به محل شلوغی‌ها رفتم مسلح نبودم ولی در مسیر سه نفر در پژو۴۰۵ می‌گفتند که مردم را دارند می‌کشند و جعبه ماشین را باز کردند و اسلحه به مردم دادند.

 

به گزارش ایران مامن، بسیاری از ناظران تحولات این روزهای استان‌ها به خصوص سیستان و بلوچستان را از زاویه تلاش‌های مشکوک برای کشدار کردن ناآرامی‌ها و اعتراضاتِ پس از مرگ «مهسا امینی» و کشاندن فرجام آن به خشونت افسارگسیخته مورد توجه قرار می‌دهند.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات