تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مهر 1401 - 17:08
کد خبر : 15901

آمریکا و بازسازی پل‌های پشت سر در مذاکرات هسته‌ای

آمریکا و بازسازی پل‌های پشت سر در مذاکرات هسته‌ای

مقام‌های ارشد دولت آمریکا طی یک جلسه توجیهی محرمانه به کنگره آمریکا اطلاع داده‌اند مذاکرات غرب با ایران برای احیای برجام به بن‌بست رسیده است؛ این خبر را چند روز پیش «واشنگتن فری بیکن» چند روز پیش منتشر ساخت.   با این حال و با گذشت چند روز، «نور نیوز» رسانه نزدیک به شورای عالی

مقام‌های ارشد دولت آمریکا طی یک جلسه توجیهی محرمانه به کنگره آمریکا اطلاع داده‌اند مذاکرات غرب با ایران برای احیای برجام به بن‌بست رسیده است؛ این خبر را چند روز پیش «واشنگتن فری بیکن» چند روز پیش منتشر ساخت.

 

با این حال و با گذشت چند روز، «نور نیوز» رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی خبر داد: در حالی که مذاکرات رفع تحریم‌ها به دلیل عدم اتخاذ تصمیم سیاسی از سوی ایالات متحده آمریکا همچنان بدون حصول نتیجه باقی مانده، این کشور مستقل از روند مذاکرات هسته‌ای، در حال پیگیری موضوع آزادی زندانیان خود در ایران و هم‌زمان آزادسازی منابع مسدود شده ارزی کشورمان در کره جنوبی است.

 

به گزارش نور نیوز، خبرهای رسیده حاکی است که طی هفته‌های اخیر مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و آمریکا انجام و میلیاردها دلار از منابع ارزی مسدود شده کشورمان نیز در این چارچوب در شرف آزادسازی است.

 

 

سخنگوی بانک مرکزی هم اعلام داشته پیگیری‌های مستمر برای آزادسازی منابع ارزی مسدود شده کشورمان با همکاری نزدیک دستگاه دیپلماسی در حال انجام است.

 

به دنبال این اعلام، «بی بی سی» خبر داد «باقر نمازی» شهروند ایرانی-آمریکایی اجازه خروج از ایران را پیدا کرده و «سیامک نمازی» پسر او هم به یک هفته مرخصی از زندان اعزام شده است.

 

در بیانیه‌ای که در این ارتباط از سوی سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل منتشر شده آمده است: دبیرکل بسیار از اینکه ایران بعد از درخواست او از سیدابراهیم رئیسی، اجازه خروج همکار سابق ما باقر نمازی را صادر کرد، سپاسگزار است.

 

مهرماه پارسال بود که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه اعلام داشت آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران از اقداماتی است که می‌تواند نشان‌دهنده حسن نیت آمریکایی‌ها در مذاکرات باشد و حال بسیاری این اخبار را نشانه‌هایی برای خروج مذاکرات هسته‌ای از برجام می‌بینند.

 

از همین منظر، برخی می‌گویند دولت دموکرات «جو بایدن» در قبال اعتراضات اخیر در ایران نیز کوشیده به نحوی اعلام موضع کند که پل‌های پشت سر را برای بازگشت به توافق هسته‌ای تخریب نکند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات