تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مهر 1401 - 20:15
کد خبر : 15911

تنوع در گورستان خودروهای وطنی و کوتاه‌تر شدن دستِ خریداران

تنوع در گورستان خودروهای وطنی و کوتاه‌تر شدن دستِ خریداران

تابستان دو سال پیش که میلیون‌ها ایرانی با پراید خداحافظی کردند، اوضاع متفاوت با سال ۸۴ بود که خط تولید پیکان متوقف شد چون پراید نسخه‌ای تقریبا هم‌قیمت پیکان به حساب می‌آمد.   با توقف تولید پراید اما می‌شد نتیجه گرفت که کم‌درآمدها دیر یا زود باید با آرزوی خرید خودروی سواری خداحافظی کنند. طرح

تابستان دو سال پیش که میلیون‌ها ایرانی با پراید خداحافظی کردند، اوضاع متفاوت با سال ۸۴ بود که خط تولید پیکان متوقف شد چون پراید نسخه‌ای تقریبا هم‌قیمت پیکان به حساب می‌آمد.

 

با توقف تولید پراید اما می‌شد نتیجه گرفت که کم‌درآمدها دیر یا زود باید با آرزوی خرید خودروی سواری خداحافظی کنند. طرح مسئولان وزارت صمت برای توقف تولید پراید در آن سال، هیچ‌گاه به جایگزین شدن خودرویی ارزان‌تر، زیباتر و ایمن‌تر، منجر نشد.

 

 

به گزارش ایران مامن، با اینکه خط تولید پراید متوقف شد اما پرایدسواری و در کل نشستن داخل خودروهای ناایمن پایان نیافت. در سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۷۸ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال ۹۸ با آمار تلفات ۱۵ هزار و ۳۹۶ نفر بود، ۹ درصد افزایش یافت.

 

این روزها هم قرار است برخی خودروهای ارزان قیمت دیگر تولیدشان متوقف شود. به تازگی مدیرعامل ایران خودرو خبر از توقف تولید سمند و پژو ۴۰۵ در روزهای آینده داده است. البته پیش از این هم خبرهایی مبنی بر توقف تولید تیبا و ساینا تا آخر سال مطرح بود.

 

 

حالا جایگزین هایی که به جای تیبا و سمند و ۴۰۵ در بازار ارائه می شوند، اختلاف قیمت چند ده میلیونی با خودروهایی دارند که اکنون تولید می شوند و این یعنی آرزوی رسیدن خانواده های کم درآمد به خودرو بیش از پیش دست نیافتنی تر می‌شود. آن طور که سخنگوی وزارت صمت می‌گوید قرار است پس از توقف تولید تیبا، ساینا و سمند خودروهای آریا، شاهین و سمند سورن پلاس جایگزین آن ها شوند و جایگزین پژو ۴۰۵ هم رانا پلاس خواهد بود که قیمت کارخانه آن‌ها تفاوت بالای ۶۰ میلیون تومانی دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات