تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مهر 1401 - 16:36
کد خبر : 15927

وزیر ردی صد هزار میلیاردی؟

وزیر ردی صد هزار میلیاردی؟

«محمدهادی زاهدی وفا» سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که از سوی رئیس‌جمهوری برای تصدی وزارت به مجلس معرفی شده بود امروز (سه‌شنبه ۱۲ مهر) نتوانست به عنوان وزیر از بهارستان خارج شود؛ اتفاقی که برخی از رسانه‌ها آن را «نه بزرگ مجلس انقلابی به رئیسی و جبهه پایداری» تعبیر کردند.   زاهدی وفا

«محمدهادی زاهدی وفا» سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که از سوی رئیس‌جمهوری برای تصدی وزارت به مجلس معرفی شده بود امروز (سه‌شنبه ۱۲ مهر) نتوانست به عنوان وزیر از بهارستان خارج شود؛ اتفاقی که برخی از رسانه‌ها آن را «نه بزرگ مجلس انقلابی به رئیسی و جبهه پایداری» تعبیر کردند.

 

زاهدی وفا با ۱۳۶ رای موافق و ۱۲۵ مخالف و ۹ ممتنع، موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشد. با توجه به تعداد آرای ماخوذه یعنی ۲۷۲ رای، زاهدی‌وفا باید ۱۳۷ رای موافق به خود جلب می‌کرد اما بر اساس آنچه اعلام شده، یک رای کمتر موجب شد که وی از این موضوع محروم شود.

 

نکته قابل تامل اینکه برخی رسانه‌ها بعد از رای‌گیری نوشتند او وزیر شده، حال آنکه وی تنها چند دقیقه آن هم در رسانه‌ها وزیر بود و بازشماری آرا کمکی به وی نکرد. در سوی مقابل، «محمدباقر قالیباف» از رسانه‌ها انتقاد کرده که چرا قبل از اعلام رسمی مجلس، خبری را مخابره می‌کنند.

 

به گزارش ایران مامن، زاهدی وفا طی ماه های گذشته با شایعات تابعیت فرزندانش در کانادا مواجه بود اما بیش از هر چیزی ثروت او در مجلس مساله‌ساز شد.

 

 

«فتح الله توسلی» نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مخالفت با وزیر پیشنهادی «سیدابراهیم رئیسی» گفت: اموال بسیار زیادی به نام محمد هادی زاهدی وفا است که سوال بنده آن است که آیا این اموال برای خود او است یا خیر و به چه شکلی به دست آمده است. برای مثال وی هزار و ۸۵۰ متر باغ در دزاشیب دارد. چندین منزل ویلایی در کرج، شهرری و نیاوران دارد، خانه ویلایی ۴۰۰ متری در نیروی هوایی، باغ در کرج، آپارتمان مجلل در نیاوران و ویلای جنگلی دارد و باید در این باره توضیح دهد. بنده بررسی کردم و مجموع این اموال صد هزار میلیارد تومان است اما زاهدی وفا گفت که همه این اموال هزار میلیارد تومان است. از سوی دیگر او گفت که من سرایدارم! اسناد نشان می‌دهد که وی همه این اموال را به نام برادر خود کرده است که برادر وی بیمار است و اسناد پزشکی آن هم موجود است. دو مورد از این اموال هم به نام پدر زاهدی وفا است. سال‌ها است که پرونده این اموال در دادگاه‌ها مطرح می‌شود و ورثه زاهدی وفا هم مدعی هستند.

 

هر چند «الیاس نادران» در مقام مدافع تلاش کرد، این اظهارات را دعوای ارث و میراث و بی‌ارتباط با وزارت زاهدی وفا بداند، اما «حسن نوروزی» عضو کمیسیون حقوقی با یادآوری جلسه رای اعتماد «جواد اوجی» وزیر نفت و رد اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون» خطاب به نادران گفت: زاهدی وفا ۲۴ قطعه زمین، ساختمان و آپارتمان دارد و با وجود این گفته که من سرایدارم. آقای نادران که برای دو یا سه آپارتمان اوجی وزیر نفت آسمان را به زمین می‌دوخت جالب است در دفاع از زاهدی وفا صحبت می‌کند. ما تاج گردون را به دلیل ارث پدری اش از حضور در مجلس منع کردیم اما الان فردی می‌خواهد تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بگیرد که اموال زیادی دارد.

 

در دفاع، زاهدی وفا اظهار داشت هیچ کوششی برای جمع آوری اموال نکردم، زندگی من در ۴۰ سال گذشته بسیار شفاف است و تنها به حقوق معلمی دانشگاه اکتفا کردم؛ دفاعیاتی که نتوانست اکثریت را قانع کند و از این رو رئیس جمهوری همچنان باید به دنبال جانشینی برای «حجت عبدالملکی» باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مهدی سه شنبه , ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴

بااین اموالش به سرایدارهاتوهین کرده که بایستی معذرت خواهی کند

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات