تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مهر 1401 - 18:38
کد خبر : 15967

زندگی هتلی متری چند؟

زندگی هتلی متری چند؟

هتل برای ما نماد جایی است که در آن از کار کردن معافی و می‌توانی پایت را روی آن یکی پا بیندازی و ریلکس کنی.   اقامت در هتل و بهره‌‌مندی از امکانات رفاهی را هر از گاهی در مسافرت‌ها تجربه می‌کنیم، اما جالب اینجا است که بدانیم عده‌ای در «هتل» زندگی می‌کنند، آن هم

هتل برای ما نماد جایی است که در آن از کار کردن معافی و می‌توانی پایت را روی آن یکی پا بیندازی و ریلکس کنی.

 

اقامت در هتل و بهره‌‌مندی از امکانات رفاهی را هر از گاهی در مسافرت‌ها تجربه می‌کنیم، اما جالب اینجا است که بدانیم عده‌ای در «هتل» زندگی می‌کنند، آن هم برای همیشه.

 

«زندگی هتلی» شاید در حد ماجرای زندگی در یک فرودگاه یعنی موضوع فیلم «ترمینال»، ساخته سال ۲۰۰۴ با بازی «تام هنکس» عجیب و حیرت‌آور نباشد اما به هر حال با روزمره بیش از ۹۹ درصد ما متفاوت است؛ البته بگذریم که در برخی خانه‌ها معدودی اعضای خانواده به ویژه مردان خانه را به چشم هتل می‌بینند و بقیه را به چشم هتل‌دار و پیشخدمت و ….

 

 

در سبک زندگی «هتل‌زی» خانه افراد درواقع هتل‌هایی مسکونی است که همه امکانات یک هتل را دراختیارشان قرار می‌دهد. چطور و چقدرش را روزنامه خراسان مورد بررسی قرار داده است.

 

فرقی ندارد اسمش را چه صدا بزنید؛ هتلینگ آپارتمان، هتل مسکونی، هتل‌برج یا مجتمع مسکونی با ارائه خدمات هتلینگ. همه این‌ها به واحدهای مسکونی گفته می‌شود که ساکنانش را از انجام کارهای خانه‌داری بی‌نیاز و طیف متنوعی از خدمات رفاهی را در محل سکونت‌شان فراهم می‌کند. در ادامه با این نوع خدمات و امکانات در سه هتل مسکونی واقع در تهران و مشهد آشنا می‌شوید.

 

 

هتل مسکونی «گاف» در تهران واحدهای ۵۸۰متری ۵خوابه، را متری ۱۱۲میلیون ‌و۸۰۰هزار تومان به فروش رسانده است. هتل «گافِ» پایتخت در زمینی به مساحت ۱۰۴۰مترمربع در ۹ طبقه، چنین امکاناتی برای ساکنانش فراهم می‌کند: فضایی برای قرارهای کاری، استخر، سونای خشک، سونای بخار و جکوزی، سالن ورزشی با تجهیزات کامل و دارای سیستم صوتی مدرن، سالن بیلیارد، اتاق ماساژ، سالن اجتماعات چندمنظوره مجهز به سیستم‌های مدرن صوتی و تصویری، سالن بیلیارد، فضای ویژه ورزش‌های خانگی مثل ایروبیک، باراسل، یوگا و پیلاتس، روف‌گاردن (بام سبز)، فضای سبز و محوطه‌سازی دارای فضاهای باز و مسقف برای استفاده در فصول گرما و سرما، Office room دوبلکس در طبقه همکف برای هر واحد به‌صورت مستقل، سیستم صوتی در لابی، سیستم هوشمند برای کنترل روشنایی، گرمایش، سرمایش و کنترل پرده‌ها، یک لاین آسانسور پرسرعت ۱۰نفره مجهز به سیستم کدینگ (کد امنیتی مخصوص هر طبقه)، یک واحد ۷۰ متری دوبلکس سرایداری.

 

هتل‌برج «دال» در کرج واحدهای۱۵۰ تا ۳۰۰متری را با قیمت نامعلوم می‌فروشد. نه در وب‌سایتش قیمت نوشته و نه در تماس تلفنی اطلاعات می‌دهد. به‌نظر می‌رسد این مجتمع ، راهبرد «قیمت‌گذاری براساس ذهنیت خریدار» را ترجیح می‌دهد.

 

هتل‌برج «ب» در مشهد واحدها را متری ۸۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان می‌فروشد.  واحدهای ۱۸۰ تا ۶۵۰متری این هتل‌برج هم مثل موارد قبلی، به امکانات «ابتدایی» شامل رستوران، کافی‌شاپ، مجموعه‌های آبی و سالن ورزشی مجهز هستند.

 

 

قیمت این خانه‌ها به‌طرز باورنکردنی بالاست اما چندصدمیلیونی که بابت هر مترمربع گرفته می‌شود، ربطی به خدمات هتلینگ ندارد و هزینه استفاده از این خدمات ویژه روی حق شارژ ماهانه حساب می‌شود.

 

چه کسانی توانایی پرداخت چنین مبالغی را دارند؟ گفته می‌شود مشتریان هتل‌های مسکونی کارخانه‌دارها، پزشکان، تاجران، ورزشکاران و هنرمندها هستند.

 

یک مشاور املاک در تهران در پاسخ این پرسش که ساکنان این خانه‌ها بیشتر از چه قشری هستند، جواب می‌دهد: «از همه‌نوع قشری!» و در واکنش به تعجب و اصرار برای دریافت پاسخ دقیق‌تر، در توضیح شغل ساکنان این خانه‌ها یک کلمه می‌گوید «بیزینس» و اضافه می‌کند اطلاعات شخصی مشتریانش را به کسی نمی‌دهد.

 

بنگاه معاملات ملکی دیگری در کیش یکی از برج‌های مشهور در مجاورت دریا را به پیشنهاد می‌کند که واحدهای ۶۰ تا ۲۰۰متری‌اش از متری ۱۲۰میلیون تومان قیمت می‌خورد تا متری ۳۰۰ میلیون تومان و خدمات هتلینگ اش را این‌طور توضیح می‌دهد:«استخر، کارواش و هر ۱۵روز یک‌بار نظافت کامل خانه که هزینه‌اش روی شارژ حساب می‌شود».

 

قبض آب و برق و گاز را هم همین حق شارژ پوشش می‌دهد که می‌شود به‌عبارتی، متری ۲۸هزار تومان. یعنی اگر یکی از واحدهای ۲۰۰متری را بپسندید، باید ماهانه حدود ۶میلیون تومان هزینه هتلینگ بپردازید، با توجه به این نکته که خدمات هتلینگ این مجتمع به‌پای هتل‌های مسکونی که قبل‌تر ذکرشان رفت، نمی‌رسد.

 

نکته مهم آن‌که تعداد این هتل‌های مسکونی در شهرهای بزرگ نه‌تنها کم نیست بلکه رو به‌ افزایش است. به عنوان مثال در قیطریه و در الهیه قیمت‌‌ها به‌ترتیب از متری ۱۴۰ و ۲۵۰میلیون تومان شروع می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات