تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 - 20:12
کد خبر : 15982

با قاضی القضات چطور می‌شود گفت‌وگو کرد؟

با قاضی القضات چطور می‌شود گفت‌وگو کرد؟

رئیس دستگاه قضا روز دوشنبه هجدهم مهرماه طی سخنانی در شورای ‌عالی قوه قضاییه  ضمن اشاره به اتفاقات و وقایع روزها و هفته‌های گذشته اظهار داشت: خطاب به همه جریان‌ها، گروه‌ها، جناح‌های سیاسی، دسته‌جات و افرادی از عموم مردم که دارای ابهام، سؤال، انتقاد و اعتراض هستند، اعلام می‌کنم که آمادگی استماع ‌نظرات و پیشنهادها

رئیس دستگاه قضا روز دوشنبه هجدهم مهرماه طی سخنانی در شورای ‌عالی قوه قضاییه  ضمن اشاره به اتفاقات و وقایع روزها و هفته‌های گذشته اظهار داشت: خطاب به همه جریان‌ها، گروه‌ها، جناح‌های سیاسی، دسته‌جات و افرادی از عموم مردم که دارای ابهام، سؤال، انتقاد و اعتراض هستند، اعلام می‌کنم که آمادگی استماع ‌نظرات و پیشنهادها و انتقادات آن ها از طریق گفت‌وگو را دارم و قطعاً چنان چه اشتباه و ضعفی از ناحیه ما وجود داشته باشد از ‌نظرات ارائه شده در راستای رفع آن ها استفاده می‌کنیم و هیچ ابایی از اصلاح و رفع ضعف نداریم.

 

به گزارش ایران مامن، دعوت حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» به گفت‌وگو و اصلاح رویه‌ها با واکنش‌های گوناگونی همراه شد؛ بسیاری از این دعوت استقبال کردند و شماری هم از تعابیری مانند «شنیدن صدای انقلاب» در مورد آن استفاده کردند.

 

به گزارش «وکلاپرس»، «جلیل مالکی» رئیس کانون وکلای مرکز در پستی اینستاگرامی نوشت: قریب به دوسال است که کانون وکلای مستقل تحت شدید ترین فشارها و تهدیدات ناشی از یک ایین نامه فراقانونی است. اعتراض کردیم، نقد کردیم، درخواست گفتگو کردیم ولی نتیجه ان تشکیل دو پرونده انتظامی و تعلیق ۵ عضو منتخب هیات مدیره شد. وقتی اعتنایی به مطالبات بزرگترین نهاد متولی حق دفاع مردم نمی شود، چگونه می توان انتظار داشت صدای مردم عادی شنیده شود؟

 

البته همه واکنش‌ها به این دعوت انتقادی نبود. «رضا نصری» در «جماران» پیشنهاد داد: جا دارد – پیرو فراخوان ریاست قوه قضاییه و در چارچوب یک پروژه ملی تحت عنوان نمادین «قوه چهارم» – تدابیری اندیشیده شود تا امکان ایجاد این نهادها و سازوکارها – با مشارکت متخصصین، دانشگاهیان و فعالان مدنی – مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 

وی در توضیح قوه چهارم نوشت: مقوله «قوه چهارم» عمدتاً ناظر به ایجاد مجموعه‌ای از نهادها و سازوکارهای مستقلی است که با ایجاد‌ فرصت مداخله مستقیم‌تر «مردم» در اداره کشور موجب تکمیل و تقویت عنصر «دموکراسی» در قوانین اساسی – و همچنین کانالیزه کردن اعتراضات و تحقق مطالبات شهروندی – می‌شوند.

 

در همین ارتباط، روزنامه «جمهوری اسلامی» در یادداشتی با عنوان «گفتگو، پیشنیازِ وحدت، پیشران موفقیت» در این باره توصیه می‌کند که گفت‌وگو از خویش شروع شود و می‌نویسد: در وحدت هم باید به سنت الهی – نبوی از خود و نزدیکان خویش شروع کرد؛ “وَاَنذِرْ عَشِیرَتَکَ الْاَقْرَبِینَ” را در این حوزه هم می‌شود بازخواند و درس گرفت و به عمل درآورد. همچنین گفتگو باید بر پایه احترام متقابل و خالی از هر نوع شائبه تحقیر صورت گیرد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات