تاریخ انتشار : دوشنبه 16 آبان 1401 - 12:13
کد خبر : 16181

ورزش در سایه اعتراضات؛ در آستانه سیاسی‌ترین جام جهانی برای ایران

ورزش در سایه اعتراضات؛ در آستانه سیاسی‌ترین جام جهانی برای ایران

بعد از انتشار تصاویر ساحلی بازان فوتبال ایران که لب‌هایشان هنگام پخش سرود تیم ملی قبل از مسابقه با امارات چندان تکان نمی‌خورد، در مسابقه فینال صدا و سیما تصاویر همنوایی بازیکنان با سرود ملی قبل از دیدار فینال با برزیل را پخش کرد؛ دیداری که ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه «کایت بیچ» دبی در آن

بعد از انتشار تصاویر ساحلی بازان فوتبال ایران که لب‌هایشان هنگام پخش سرود تیم ملی قبل از مسابقه با امارات چندان تکان نمی‌خورد، در مسابقه فینال صدا و سیما تصاویر همنوایی بازیکنان با سرود ملی قبل از دیدار فینال با برزیل را پخش کرد؛ دیداری که ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه «کایت بیچ» دبی در آن ایران با پیروزی ۲ بر یک مقابل رقیب نامدار خود به قهرمانی رسید.

 

 

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به این ترتیب همراه با روسیه تبدیل به تنها تیم‌هایی شدند که چهار قهرمانی را در این رقابت‌ها به دست آورده‌اند. برزیل با سه قهرمانی، در تعقیب این دو تیم است.

 

در این دیدار محمد احمدزاده و سعید پیرامون دو گل شاگردان علی نادری را به ثمر رساندند. حرکت نمادین سعید پیرامون بعد از گل دوم ایران به سرعت در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پربازتاب شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن معترضان از روی آن شابلون برای چاپ روی در و دیوار تولید کردند. علاوه بر آن، ساحلی بازان هنگام بلند کردن جام قهرمانی خوشحالی از خود بروز ندادند شبیه استقلالی‌هایی که اخیر قهرمان سوپرجام فوتبال ایران شدند.

 

 

همزمان، تیم ملی کشتی فرنگی ایران نیز با ترکیب متحول و جوان شده به قهرمانی رقابت‌های جام جهانی جمهوری آذربایجان رسید؛ رقابت‌هایی که سرودخوانی و جام بلندکردن کاپیتان تیم اهمیت زیادی پیدا کرد و بسیاری بیش از آن که خوشحالی کنند نگاهشان را به مراسم اهدای مدال‌ها دوخته بودند.

 

 

با گذشت هفت هفته از مرگ مهسا امینی که منجر به اعتراضات بی‌سابقه و کشداری در شهرهای مختلف کشور شد، چشم‌اندازی از پایان قطعی رویدادها به چشم نمی‌آید. هر چند اعتراضات در خیابان بعد از چهلم ژینا امینی فروکش کرده اما نزاع رسانه‌ای به خصوص در فارسی‌زبان‌های خارجی و اعتراضات پراکنده در دانشگاه‌ها ادامه دارد.

 

به گزارش ایران مامن، از سوی دیگر ۲ هفته تا جام جهانی باقی مانده و بعید است که رسانه‌ها و معترضان بخواهند از این فرصت و رخدادی که میلیون‌ها نفر به آن چشم دوخته‌اند چشم بپوشند. بعد از مسابقه تیم ملی فوتبال ساحلی ایران و امارات، شعارهایی علیه جمهوری اسلامی در دوبی سر داده شد که واکنش روزنامه دولت به این وقایع این بود: در صورت عدم برخورد مناسب این کشور باید تبعات این اقدام ضدایرانی خود را پذیرا باشد وگرنه تبعات این اقدام خصمانه به زودی دامن این کشور را خواهد گرفت.

 

به این ترتیب انجام انواع حرکت‌های اعتراضی در جریان مسابقات جام جهانی بسیار محتمل به نظر می‌رسد. در حالی که گفته می‌شود دولت فرانسه در جام جهانی ۱۹۹۸ تلاش‌های گروه تروریستی مجاهدین خلق را برای خودنمایی در دیدارهای تیم ملی فوتبال را به واسطه درخواست دولت «سیدمحمد خاتمی» عقیم گذاشت اما به نظر نمی‌رسد این شرایط اکنون قابل تکرار باشد.

 

 

در سوی مقابل دیدارهای تیم ملی به خصوص مقابل آمریکا و انگلیس از اهمیت سیاسی فراوانی برای تهران برخوردار است و از این رو سیاسی‌ترین جام جهانی را برای تیم ملی ایران باید انتظار بکشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات