تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 - 17:31
کد خبر : 16475

رشد آماری خودروسازان و خودروداران ایرانی

رشد آماری خودروسازان و خودروداران ایرانی

به گزارش رسانه‌ها انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا با معرفی ایران به عنوان دهمین تولیدکننده بزرگ خودرو‌های سواری جهان در ۹ ماهه ۲۰۲۲ اعلام کرد، ایران در این دوره بیشتر از فرانسه، انگلیس، ایتالیا خودرو سواری تولید کرده است.   «تسنیم» با اشاره به رکوردداری چین، آمریکا، هند در تولید خودرو به میزان حدودی ۱۶.۴ میلیون،

به گزارش رسانه‌ها انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا با معرفی ایران به عنوان دهمین تولیدکننده بزرگ خودرو‌های سواری جهان در ۹ ماهه ۲۰۲۲ اعلام کرد، ایران در این دوره بیشتر از فرانسه، انگلیس، ایتالیا خودرو سواری تولید کرده است.

 

«تسنیم» با اشاره به رکوردداری چین، آمریکا، هند در تولید خودرو به میزان حدودی ۱۶.۴ میلیون،  ۵.۳ میلیون، ۳.۲ میلیون خودرو طی بازه‌ای ۹ماهه نوشت: ایران در ۹ ماهه امسال حتی بیشتر از فرانسه خودرو سواری تولید کرده است. فرانسه در ۹ ماهه سال جاری میلادی تنها ۶۹۳ هزار دستگاه خودرو سواری تولید کرده است که بسیار کمتر از تولیدات بیش از ۹۴۹ هزار دستگاهی ایران است. انگلیس، ترکیه، اندونزی، ایتالیا، جمهوری چک، اسلواکی و سوئد نیز از دیگر کشور‌هایی هستند که تولید خودرو سواری کمتری در مقایسه با ایران داشته‌اند.

 

همچنین کره جنوبی، آلمان، مکزیک، برزیل و اسپانیا با تولید حدود بین ۲.۵ تا ۱.۳ در رتبه چهارم تا هشتم خودروسازان جهانی قرار گرفته‌اند.

 

این در حالی است که طی ماه‌های گذشته موضوع واردات خودرو برای رفع نیازهای بازار داخلی با کش‌وقوس‌های فراوانی روبرو بوده است.

 

 

به گزارش ایران مامن، پس از تایید امکان واردات خودرو و لغو محدودیتی چهارساله از سوی مجلس در بهار امسال و گذشت ماه‌ها برای تدوین آیین‌نامه آن، اوایل آبان‌ماه سخنگوی صمت اعلام کرد با رفع اشکالات وارده از سوی مجلس به آیین‌نامه واردات خودرو، ثبت سفارش خودروهای وارداتی به‌زودی آغاز می‌شود؛ وارداتی که اگر به انجام برسد، به گفته صاحب‌نظران بازار خودرو با توجه به ملاحظات سیاسی و اقتصادی از مبدا چین صورت خواهد گرفت.

 

در این میان، گزارشی از روزنامه «فرهیختگان» درباره وضعیت اقتصادی خانوارهای ایرانی مورد توجه بسیاری قرار گرفت که در بخش خودرویی آن آمده است: بررسی خانوارهای شهری نشان می‏‌دهد ۵۳.۹درصد از جمعیت کشور دسترسی به خودروی شخصی دارند. در میان دهک اول درآمدی، به‏‌عنوان دهکی که دارای کمترین درآمد است تنها ۱۳ درصد از خانوارهای این دهک صاحب خودروی شخصی هستند. واضح است که با افزایش درآمد هر دهک، نرخ خانوارهای دارای خودروی شخصی افزایش می‌یابد به‌طوری‌که در دهک نهم و دهم به‌‏عنوان دو دهک ثروتمندتر از سایرین این مقدار به ‏ترتیب به ۷۴ و ۸۵ درصد می‌‏رسد.

 

چهار سال پیش از این بانک مرکزی گزارش کرده بود: در سال ۱۳۹۶ از نظر لوازم زندگی ۴۹.۴ درصد خانوارها از اتومبیل شخصی، ۱۶ درصد از موتور سیکلت، ۱۳.۱ درصد از دوچرخه بهره‌مند بوده‌اند؛ وضعیتی که با فرض صحت آمار ارائه شده می‌گوید با وجود گران شدن خودرو و وضعیت تولیدات وطنی از نظر کمّی و کیفی که تا حد زیادی متاثر از عواملی مثل تحریم‌های خارجی شاهد افت و خیز بوده، دسترسی خانوارهای ایرانی به خودرو شخصی افزایش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات