تاریخ انتشار : دوشنبه 7 آذر 1401 - 13:51
کد خبر : 16499

زورگیری مخابراتی؛ رشد۱۰۰۰درصدی تعرفه تلفن ثابت همراه با بسته تشویقی خالی

زورگیری مخابراتی؛ رشد۱۰۰۰درصدی تعرفه تلفن ثابت همراه با بسته تشویقی خالی

مصوبه تازه مخابرات که این روزها اجرایش به اعلام عمومی می‌رسد می‌گوید: کاربران تلفن‌های ثابت استان تهران برای حفظ خط تلفن ثابت خود بر اساس جدول جدید پیرامون تعرفه‌های جدید تلفن ثابت، باید ماهانه ۲۰ هزار تومان، پرداخت کنند. این هزینه صرفاً هزینه‌ای است که صاحبان خطوط تلفن در پایتخت، در صورت عدم استفاده از

مصوبه تازه مخابرات که این روزها اجرایش به اعلام عمومی می‌رسد می‌گوید: کاربران تلفن‌های ثابت استان تهران برای حفظ خط تلفن ثابت خود بر اساس جدول جدید پیرامون تعرفه‌های جدید تلفن ثابت، باید ماهانه ۲۰ هزار تومان، پرداخت کنند. این هزینه صرفاً هزینه‌ای است که صاحبان خطوط تلفن در پایتخت، در صورت عدم استفاده از خط تلفن و صرفا به منظور نگهداری این خطوط باید پرداخت کنند.

 

به گزارش ایران مامن، البته به تازگی اعلام شده شورای رقابت دستور توقف هرگونه افزایش در هزینه خدمات تلفن ثابت را تا زمان ارایه دقیق هزینه تمام شده صادر کرده است. با این حال مخابرات پیامک‌های افزایش قیمت را به مشترکانش فرستاده است.

 

 

«داوود زارعیان» معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات در دفاع از این تصمیم می‌گوید: آخرین بار تغییر تعرفه شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۸۲ در شورای اقتصاد وقت تصویب شد. نهایتا در سال ۱۳۹۵ در تعرفه ای که به مخابرات داده شده بود هم ساختار تعرفه تغییر کرد و از پالس به دقیقه تبدیل شد و هم آبونمان هم از مشترکین گرفته می‌شد که از سوی دیوان عدالت اداری حذف و زیان سنگینی به این‌ شرکت وارد شد.

 

بر اساس توضیح زارعیان، بر اساس این مدل تعرفه‌گذاری در تهران ۲۰ هزار تومان در مراکز استان ها ۱۵ هزار تومان و در سایر شهرها، ۱۰ هزار تومان از مشتریان دریافت می شود که بسته های مکالمه رایگان به آنها داده می شود.

 

این تصمیم با انتقادات متعددی روبرو شده است از جمله «رکنا» با اشاره به «۱۰ برابر شدن هزینه تلفن ثابت» نوشت: چرا شرکت مخابرات باید ۲۰ هزار تومان را قبل از اینکه مشتریان اقدام به مکالمه کنند، بگیرد؟ سوال اصلی این است که برچه اساس شرکت مخابرات هزینه نگهداری را یک شبه از ۲ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان افزایش داده است؟ این شرکت هزینه های بالای شرکت مخابرات و عدم تناسب دخل و خرج این شرکت را یکی از دلایل عنوان کرده است. آیا بهتر نیست شرکت مخابرات دست به اصلاحات درون سازمانی بزند و به جای اینکه دست در جیب مردم کند هزینه های خود را کاهش دهد؟

 

سوال دیگر این است حال که قرار است در مقابل دریافت ۲۰ هزار تومان، مشتریان تهرانی ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه رایگان داشته باشند چرا فقط مکالمه درون شهری در نظر گرفته شده است و مکالمات ترکیبی برون شهری، موبایل ، … حذف شده است؟ چرا با سیاست های دستوری مردم را مجبور می کنید؟ بهتر نیست سیاست تشویق را به جای سیاست دستور و اجبار قرار دهید؟

 

به نوشته یکی از کانال‌های تلگرامی «ماهی ۱۵ هزار تومن سالیانه میشه ۱۸۰ هزار تومن، ۳۸ میلیون خط تلفن ثابت داریم، سالیانه ۶۸۴۰ میلیارد تومن پول زور»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات