تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آذر 1401 - 13:39
کد خبر : 16517

بازگشت به روزهای قبل از جام جهانی

بازگشت به روزهای قبل از جام جهانی

بهترین بخت ایران برای صعود به جمع بزرگان فوتبال جهان یعنی یک هشتم نهایی جام جهانی قطر طی ۶ دوره حضورش در این رقابت‌ها، از دست رفت و آمریکا دیشب یک بر صفر ایران را شکست داد.   نتیجه مسابقه دیشب خلاف آن‌چیزی بود که برخی پیشگوهای عجیب‌وغریب از آن سخن می‌گفتند و متفاوت با

بهترین بخت ایران برای صعود به جمع بزرگان فوتبال جهان یعنی یک هشتم نهایی جام جهانی قطر طی ۶ دوره حضورش در این رقابت‌ها، از دست رفت و آمریکا دیشب یک بر صفر ایران را شکست داد.

 

نتیجه مسابقه دیشب خلاف آن‌چیزی بود که برخی پیشگوهای عجیب‌وغریب از آن سخن می‌گفتند و متفاوت با نظرسنجی‌هایی بود که رسانه‌ها منتشر ساختند. دیروز «ایسپا» با اشاره به چشم‌انتظاری نزدیک به ۹۰ درصد بینندگان مسابقات ایران برای شکست آمریکا نوشت: ۶۸.۵ درصد کل پاسخگویان و ۸۰.۲ درصد ببیندگان مسابقات ایران معتقدند تیم ایران به مرحله بعدی بازی‌ها صعود خواهد کرد.

 

 

حمایت حداکثری دستگاه‌های حاکمیتی و رسانه‌های رسمی از تیم ملی فوتبال که بعد از برد مقابل ولز هم با نگاه و رویکرد طیف قابل‌توجی از شهروندان همسازی نشان نمی‌داد چاره کار نشد؛ حتی مصادف شدن مسابقه دیشب با برد تاریخی ایران مقابل استرالیا (هشتم آذر۷۶) و گزارشگری «جواد خیابانی» هم باعث نشد نتیجه دیدار با آمریکا بر وفق مراد باشد.

 

به گزارش ایران مامن، خلاصه مسابقه دیشب هم این بود که زور ایران به آمریکا نرسید و اتفاقات و اما و اگرها هم به یاری تیم ملی فوتبال ایران نیامد تا همچنان که خیلی از مفسران فوتبالی بعد از گروه‌بندی‌های جام جهانی حدس می‌زدند، آمریکایی‌ها به همراه انگلیس راهی مرحله بعدی شوند.

 

با نگاهی کلی به آنچه گذشت، دوپارگی میان اعضای تیم ملی بر سر مسائلی چون انتخاب سرمربی، حواشی جابجایی اسکوچیچ کروات با کی‌روش پرتغالی، نداشتن حتی یک دیدار تدارکاتی با تیمی شبیه یکی از هم‌گروه‌های ایران، نبود روحیه پیروزی در تیم و در نهایت فشاری بی‌سابقه که پیش از شروع مسابقات روی بازیکنان و کادر فنی به خاطر ناآرامی‌های اخیر بود و به عبارتی دوگانه فوتبال-سیاست کار خود را کرد و تیم ملی از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

 

 

البته نمی‌توان از این واقعیت چشم پوشید که آمریکای ۲۰۲۲ قطر به هیچ وجه شبیه آمریکای ۱۹۹۸ فرانسه نبود و شاید دیدار این تیم با هلند این واقعیت را بیشتر به نمایش بگذارد.

 

در پایان می‌توان گفت که با افتادن جامعه و حتی رسانه‌ها و نهادهای رسمی از تب و تاب فوتبال، شاهد بازگشت به روزهای قبل از شروع جام جهانی خواهیم بود؛ روزهایی خاکستری با طعم اعتراض که فوتبال و حرف و حدیث‌های آن توانسته بود قدری از رنگ دلگیر و ناامیدکننده آن بکاهد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات