تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آذر 1401 - 14:41
کد خبر : 16522

مطالبات کامیونی و گران‌فروشی بدموقع

مطالبات کامیونی و گران‌فروشی بدموقع

به گزارش ایران مامن، «اعتصاب کامیونداران» از سرخط‌های خبری رسانه‌های خارجی و طیفی از مجازی‌ها در روزهای اخیر بوده است.   «رادیو فردا» گزارش داد: هم‌زمان با ادامه اعتراض‌ها و در ادامه اعتصابات روزهای اخیر در برخی مراکز تولیدی ایران، برخی گزارش‌ها از شکل‌گیری اعتصاب کامیونداران در برخی نقاط کشور، ازجمله در منطقه شاپور اصفهان،

به گزارش ایران مامن، «اعتصاب کامیونداران» از سرخط‌های خبری رسانه‌های خارجی و طیفی از مجازی‌ها در روزهای اخیر بوده است.

 

«رادیو فردا» گزارش داد: هم‌زمان با ادامه اعتراض‌ها و در ادامه اعتصابات روزهای اخیر در برخی مراکز تولیدی ایران، برخی گزارش‌ها از شکل‌گیری اعتصاب کامیونداران در برخی نقاط کشور، ازجمله در منطقه شاپور اصفهان، در کرمانشاه، قزوین و بندرعباس طی روز یک‌شنبه، حکایت دارد.

 

به نوشته «صدای آمریکا» به نقل از یک فعال کارگری، اعتصاب در حمل و نقل مایحتاج کلیدی مردم اخلال ایجاد می‌کند؛ اما از همه مهمتر، در بخش‌های کلیدی مثل حمل سوخت، صنعت نفت پتروشیمی حکومت را به چالش می‌کشد و در نهایت برای حاکمیت کمرشکن خواهد بود. به گفته او این اعتصاب همچنین می‌تواند پیامی به بخش‌های دیگر کارگری بفرستد که به مردم بپیوندند تا پایان حکومت را هر چه سریعتر رقم بزنند.

 

این در حالی است که رسانه‌های داخلی روایتی متفاوت از این ماجرا دارند و می‌نویسند اصلا اعتصابی در کار نیست از جمله «همشهری» نوشت: در پی انتشار برخی شایعات مبنی بر اعتصاب کامیون داران در بندرعباس، تصاویری از تخریب چند کامیون برای پیوستن اجباری به این اعتصاب منتشر شده است.

 

 

«رضا رستمی» نایب‌رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق ایران در این باره به «آرمان ملی» گفته است: هیچ افزایش قیمت رسمی سوخت گازوئیل در کشور را نداشته‌ایم و اعتراض برخی کامیون‌داران از نسبت به سهمیه گازوئیل تخصیص یافته به آنها صورت گرفته بود که در تعامل با مسئولان تحت رسیدگی قرار گرفت و کارت سوخت همه کامیون‌داران شارژ شد و در حال حاضر هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد و حمل و نقل اقلام و وسایل از طریق کامیون‌داران در مسیرهای ترانزیتی کشور به شکل مطلوب در حال انجام است.

 

به گفته وی، بیمه تکمیلی رانندگان نیز از دیگر مشکلاتی است که همواره جزء مطالبات این افراد اعلام می‌شود که درصدد تحت پوشش قراردادن بیمه کامیون‌داران بوده‌ایم. عدم پرداخت کرایه حمل و نقل از سوی برخی شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی، گرانی لاستیک، روغن، لوازم یدکی از جمله چالش‌هایی به شمار می‌آید که نه تنها رانندگان کامیون بلکه اکثریت جامعه به نوعی درگیر آن هستند.

 

در این باره «سیدجلال موسوی» نایب‌رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیون‌داران هم اظهار داشته در برخی جایگاه‌های سوخت که برای ارائه سوخت آزاد در نظر گرفته شده‌اند گازوئیل با نرخ ۶۰۰ تومانی را تا ۲۰۰۰ تومان هم به رانندگان به فروش رسانده‌اند. یا اینکه راننده‌ای کارت خود را در آن جایگاه سوخت به اجاره گذاشته است و همین موضوعات باعث گران‌فروشی گازوئیل ۶۰۰ تومانی شده‌است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات