تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 آذر 1401 - 23:48
کد خبر : 16631

ملاقات اعدامی با وزیر

ملاقات اعدامی با وزیر

هفدهم آذرماه ۱۴۰۱ در حالی که بسیاری از رسانه‌های خارجی و کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی خبر اعدام «محسن شکاری» به اتهام بستن خیابان ستارخان تهران و زخمی کردن نیروهای امنیتی را به عنوان اولین نفر صف محاربه‌ای‌ها مخابره کردند، «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی سابق نیز درگذشت.   به گزارش ایران مامن، با

هفدهم آذرماه ۱۴۰۱ در حالی که بسیاری از رسانه‌های خارجی و کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی خبر اعدام «محسن شکاری» به اتهام بستن خیابان ستارخان تهران و زخمی کردن نیروهای امنیتی را به عنوان اولین نفر صف محاربه‌ای‌ها مخابره کردند، «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی سابق نیز درگذشت.

 

به گزارش ایران مامن، با نگاهی به رسانه‌های مجازی می‌توان شاهد بازتاب گسترده‌تر واقعه نخست بود؛ تصمیمی که به نظر می‌رسد از سوی دستگاه قضایی برای نشان دادن قاطعیت برابر عاملان ناآرامی‌ها اتخاذ شد.

 

حکم محسن شکاری حدود سه هفته بعد از اعلام آن به اجرا درآمد و این در حالی است که رئیس کل دادگستری استان فارس امروز از صدور کیفرخواست پنج متهم پرونده عملیات تروریستی شاهچراغ (ع) خبر داده است.

 

عملیات تروریستی چهارم آبان ماه منجر به شهادت ۱۳ تن شد و نزدیک به ۲۰ زخمی بر جای گذاشت

 

علاوه بر ابزار نگرانی‌هایی که در خصوص تبعات آغاز اعدام‌ها صورت گرفته و واکنش‌هایی که در فضای مجازی و گفت‌وگوهای عمومی دیده می‌شود، کشورهای آلمان و انگلیس در میان اروپایی‌ها در تقابل با اعدام پیشگام شدند؛ وضعیتی که از دید بسیاری ناظران بر سرنوشت پرونده‌های دیپلماتیک ایران از جمله مذاکرات هسته‌ای و مسائل حقوق بشری اثرگذار خواهد بود.

 

در رسانه‌های داخلی اما درگذشت وزیر نفت دولت «محمود احمدی نژاد» و اولین وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم برجسته بود؛ چهره‌ای سیاسی که به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ شناخته می‌شد و به گفته «سیدابراهیم رئیسی» زمانی که برای وزارت انتخاب شد «مریض نبود» اما همزمان با پیشرفت بیماری سرطان با حواشی مانند دستگیری مشاور و انتشار عکس‌های خصوصی‌اش در خارج از کشور مواجه شد و در نهایت نتوانست وعده ساخت چهار میلیون مسکن را به تحقق نزدیک سازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات