تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آذر 1401 - 14:48
کد خبر : 16666

اعتراضات و کسب‌وکارهای اینترنتی؛ آن‌هایی که سود می‌کنند و میلیون‌ها نفری که زیان می‌بینند

اعتراضات و کسب‌وکارهای اینترنتی؛ آن‌هایی که سود می‌کنند و میلیون‌ها نفری که زیان می‌بینند

از ابتدای اعتراضات که اوضاع اینترنت قمر در عقرب شد و شبکه‌هایی مانند اینستاگرام و واتساپ فیلتر، بسیاری از زیان‌های هنگفت فیلترینگ نوشتند.   رئیس مرکز بهبود محیط کسب‌و‌کار اتاق بازرگانی ایران اواخر آبان‌ماه با اشاره به وابستگی معیشت ۹میلیون نفر به شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت محدودیت‌های اینترنتی تنها طی ۲ ماه بیش از ۱۵۰هزار

از ابتدای اعتراضات که اوضاع اینترنت قمر در عقرب شد و شبکه‌هایی مانند اینستاگرام و واتساپ فیلتر، بسیاری از زیان‌های هنگفت فیلترینگ نوشتند.

 

رئیس مرکز بهبود محیط کسب‌و‌کار اتاق بازرگانی ایران اواخر آبان‌ماه با اشاره به وابستگی معیشت ۹میلیون نفر به شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت محدودیت‌های اینترنتی تنها طی ۲ ماه بیش از ۱۵۰هزار میلیارد تومان به کسب‌و‌کارها خسارت زده است. به گفته «محسن عامری» بر‌اساس گزارش مراجع تخصصی، ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار کسب‌وکار در شبکه‌هایی مثل اینستاگرام فعالیت می‌کردند.

 

روزنامه «شرق» اواخر مهرماه گزارش داد: با در نظر گرفتن فرمول محاسبه اندازه بازار آنلاین برابر تعداد فروشگاه فعال ضرب در میانگین تعداد سفارش روزانه  ضرب در میانگین ارزش سبد خرید، حجم فروش در اینستاگرام روزانه بیش از ۱۱۶ میلیارد تومان است که در سال از ۴۱ هزار میلیارد تومان فراتر می‌رود.

 

 

به گزارش ایران مامن، تاکنون آمارهای متفاوتی از زیان‌های فیلترینگ انتشار یافته اما اوضاع اینترنت فقط خسارت‌ساز نبوده و مثل همیشه برخی از شرایط بحرانی و نامعمول سود کلانی برده‌اند.

 

به نوشته «آرمان امروز» پیش از آغاز سال ۱۴۰۱ بسیاری از شرکت‌های اینترنتی خواستار افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت در سال جاری شده و اعلام کرده بودند با تعرفه‌های ثابت امکان فعالیت نخواهند داشت. البته این موضوع در میانه نخستین سال جدید با انتشار خبری مبنی بر افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی در رسانه‌ها همراه شد اما  شرکت مخابرات ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نسبت به این خبر واکنش نشان دادند.

 

از سوی دیگر در پی افزایش ۲ درصدی حق‌السهم دولت در اپراتورهای موبایل در بودجه سال ۱۴۰۱ اپراتورها با تاکید بر اینکه این موضوع منجر به افزایش هزینه‌های آنها می‌شود خواستار افزایش نرخ‌ها شدند. در نهایت به نظر می‌رسد شرکت‌های ایترنتی موفق شده‌اند تا نظر وزارت ارتباطات را به خو همسو کنند و شاهد افزایش تا ۱۰۰ درصدی تعرفه های اینترنت هستیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات