تاریخ انتشار : یکشنبه 27 آذر 1401 - 17:02
کد خبر : 16727

تندی شیب ریزش‌ها در سینما و تلویزیون

تندی شیب ریزش‌ها در سینما و تلویزیون

با تند شدن دوباره شیب ریزش و طغیان سلبریتی‌ها، رسانه‌ها به نقل از معاون سیما  نوشتند: سه هزار و چند صد نفر در صنف‌های مختلف سینما و تلویزیون فعالند که در میان این‌ها تنها چند نفر در حوادث اخیر موضع‌گیری کرده‌اند. می‌خواهید با آن سه هزار و چند نفری که موضع‌گیری نکردند، چه کنید؟ کارمان

با تند شدن دوباره شیب ریزش و طغیان سلبریتی‌ها، رسانه‌ها به نقل از معاون سیما  نوشتند: سه هزار و چند صد نفر در صنف‌های مختلف سینما و تلویزیون فعالند که در میان این‌ها تنها چند نفر در حوادث اخیر موضع‌گیری کرده‌اند. می‌خواهید با آن سه هزار و چند نفری که موضع‌گیری نکردند، چه کنید؟ کارمان را با همان‌ها ادامه می‌دهیم.

 

«محسن برمهانی» افزوده است: اگر درباره مسائل کشور سخن می‌گوییم حرفی گفته نشود که به جایی از نظام بربخورد.

 

به گزارش ایران مامن، این اظهارات همزمان شده با اظهارنظرهای عجیب و غریب درباره نحوه صدور پروانه ساخت آثار سینمایی. «جمال ساداتیان» تهیه کننده سینما مدعی شده صدور پروانه ساخت برای فیلم‌هایی که انتقادی به عملکرد یک نهاد یا دستگاه دارند، به موافقت آن نهاد منوط شده یعنی برای ساخت فیلم درباره آب، باید وزارت نیرو فیلمنامه‌ات را تایید کند!

 

با این حال مهم‌تر از مجوز ساخت، همان ریزش‌ها است که از دید معاون سیما اهمیتی ندارد. پس از اعلام خبر دستگیری «ترانه علیدوستی» امروز عده‌ای از سینمایی‌ها جلوی در زندان اوین تجمع کردند تا پیگیر اوضاع او شوند.

 

 

پیش از آن، روزنامه «ایران» ایران نوشت: اینستاگرام بلافاصله بعد از بازداشت ترانه علیدوستی، صفحه او را از دسترس خارج کرد تا دایرکت ها و ارتباطات او مشخص نشود.

 

پیش از علیدوستی، پست اینستاگرامی «حمید فرخ نژاد» نگاه بسیاری را به خود دوخت. خبرگزاری دولت پس از این پست و با اشاره به ممنوع‌الخروجی وی توضیح داد: پس از مجاب شدن قوه قضاییه از طریق صنف این بازیگر، دستگاه قضا رافت به خرج داده و با گرفتن تعهد از آقای بازیگر، اجازه خروج وی را صادر می‌کند.

 

در ادامه کشمکش‌هایی که بر سر این اقدام فرخ نژاد در فضا و رسانه‌‌های مجازی درگرفت، روزنامه «جوان» نوشت: حمید فرخ‌نژاد طی پستی اینستاگرامی به رهبر معظم انقلاب توهین کرده و ایشان را به بی‌ادبی دیکتاتور خوانده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیت‌هایی ضمن ابراز ناراحتی از توهین فرخ‌نژاد، پاسخ‌هایی به او منتشر کردند. کاربران صحبت‌های قدیمی از فرخ نژاد را که می‌گفت ۸۰ میلیون ایرانی فدای بچه‌ام، به اشتراک گذاشتند و او را دیکتاتور خواندند که حاضر است همه مردم ایران را فدای فرزند خود کند.

 

به دنبال فرخ نژاد و علیدوستی، «نیکی کریمی» چهره‌ای بود که با اشاره به فسخ قراردادهایش، در اینستاگرام پستی با این جمله منتشر کرد: دیگر بس است، خسته شده‌ایم و به جان آمده‌ایم.

 

در این فضا، پست مجازی «فریبرز عرب نیا» هم خبرساز شد.

 

 

روند برخورد با چهره‌های سینمایی و هنری هر چند با «جعفر پناهی» و «محمد رسول‌اف» شروع شد اما به همین اسامی محدود نماند.

 

«شبنم فرشادجو» و «کتایون ریاحی» دو بازیگر سینما و تلویزیون ایران بودند که در اولین روزها تصاویر کشف حجاب‌شان در فضای مجازی دست به دست شد.

 

 

در ادامه، اظهارات «فاطمه معتمدآریا» در مراسم درگذشت «امین تارخ» و بعد از آن خبرساز شد.

 

 

همزمان با شروع «ممنوع الخروجی» یا ضبط پاسپورت بازیگران و هنرمندان از «بهرام رادان» گرفته تا «همایون شجریان»، پایین آوردن بیلبوردهایی که تصویر «شهاب حسینی» و «پژمان جمشیدی» روی آنها بود از سطح شهر، نشان می‌داد که با اعتراض آنها برخورد شده است.

 

در شرایطی که خبر دستگیری یا احضار بازیگرانی مانند «هنگامه قاضیانی» و «میترا حجار» نگاه بسیاری را به خود دوخته بود، «الهام پاوه نژاد» و «افسانه بایگان» در فضای مجازی کشف حجاب کردند.

 

 

در این پیوند، اواخر آبان‌ماه بود که خبرگزاری قوه قضاییه از احضار پنج بازیگر سینما به دادسرا خبر داد و نوشت: طی یک هفته گذشته پنج نفر از چهره‌های سینمایی جهت پاسخگویی در مورد انتشار مطالب غیر مستند و تحریک‌آمیز به دادسرا احضار شدند. این افراد شامل الناز شاکردوست، میترا حجار، باران کوثری، سیما تیرانداز و هنگامه قاضیانی هستند. سه فرد دیگر نیز باید طی روزهای آتی به مقام قضایی در مورد مطالب غیر واقعی مطرح شده پاسخگو باشند.

 

همه این چهره‌ها که نام آن‌ها ذکر شد یا از قلم افتاد در کنار بازیگران درجه دوم و سوم سینما و تلویزیون مانند «برزو ارجمند»، «مریم بوبانی»، «آبان عسگری»، «محمد عمرانی» و … که به جمع معترضانِ بدون بازگشت پیوستند یا چهره‌هایی مانند «مهران مدیری» که از چشم صداوسیما افتادند شماری بالاتر از ادعاهای معاون سیما را از لحاظ همراهی کمّی و کیفی چهره‌های سینمایی و تلویزیونی با معترضان به تصویر می‌کشد و در این شرایط گویا چهره‌های شاخص همسو در عالم واقعیت به امثال «مهران رجبی» محدود می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات