تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 مرداد 1399 - 10:13
کد خبر : 1690

خاورمیانه در آتش؛ جنگ کثیف، آستانه آخرالزمان یا قانون احتمال؟

خاورمیانه در آتش؛ جنگ کثیف، آستانه آخرالزمان یا قانون احتمال؟

دو روز از انفجار مهیب بیروت می‌گذرد؛ رخدادی که با فرونشستن آتش و دود و گرد و خاک ویرانی، تبعات هولناکش را برای لبنانی‌ها بیشتر آشکار می‌کند. برای کشوری که بیش از ۸۳ درصد گندم یعنی مهمترین ماده غذایی مردمش را از خارج وارد می‌کند، از بین رفتن ۱۵ هزار تن گندم به علاوه ذخایر

دو روز از انفجار مهیب بیروت می‌گذرد؛ رخدادی که با فرونشستن آتش و دود و گرد و خاک ویرانی، تبعات هولناکش را برای لبنانی‌ها بیشتر آشکار می‌کند. برای کشوری که بیش از ۸۳ درصد گندم یعنی مهمترین ماده غذایی مردمش را از خارج وارد می‌کند، از بین رفتن ۱۵ هزار تن گندم به علاوه ذخایر ذرت و جو شبیه یک فاجعه است.
انفجار روز سه‌شنبه بیروت دو کشتیِ در حال تخلیه محموله گندم و کارخانه آرد باکالیان را نیز دچار حادثه کرد. معلوم نیست کشوری که با بیش از ۶۰ میلیارد دلار بدهی و رکود سالانه ۱۱ درصدی وضعیتی بحرانی را در اقتصاد می‌گذراند چطور بتواند این اوضاع را سامان دهد؛ کشوری که ماه‌های پیش اعتراضات خیابانی گسترده‌ای را در واکنش به فقر و فساد و بیکاری تجربه کرد.
یک روز پس از حوادث بیروت، پنجاه انبار مواد غذایی در نجف اشرف عراق دچار آتش‌سوزی شد تا سریال نابودی اقلام غذایی در خاورمیانه شکل گیرد.
این دو حادثه که در خاک دو کشور همسو با جمهوری اسلامی روی داد و همچنین تلاش «دونالد ترامپ» و سعودی‌ها برای استفاده از انفجار بیروت برای گرفتن انگشت اتهام به سوی تهران باعث شده برخی تحلیلگران و ناظران از آغاز جنگی کثیف سخن بگویند؛ جنگی که اینک علاوه بر ناامنی به دنبال راه انداختن گرسنگی است.
علاوه بر این دیدگاه، بعضی با اشاره به آتش‌سوزی مهیب همزمان با این دو حادثه در بازار «عجمان» امارات، کل خاورمیانه را دچار آتش می‌بینند و دیدگاه‌هایی آخر الزمانی ارائه می‌دهند.

عجمان
به گزارش ایران مامن، وضعیتی که خاورمیانه اکنون درگیر آن است چندی پیش در کشور ما قابل مشاهده بود. در فواصل نزدیک به حادثه انفجار تاسیسات نطنز (۱۲ تیرماه) که به اسرائیلی‌ها نسبت داده می‌شود، در مناطقی مثل پارچین و بیمارستان سینای اطهر تهران انفجار و آتش‌سوزی رخ داد و نیروگاه زرگان در شهر اهواز، کارخانه پتروشیمی  ماهشهر، کارخانه آلومینیوم لامرد، کشتی‌سازی بوشهر و .. دچار حادثه و آتش‌سوزی شد.
به همین خاطر علاوه بر دیدگاه جنگ کثیف و فرارسیدن آخرالزمان، بعضی به قانون احتمالات اشاره می‌کنند که ممکن است چند حادثه در کنار هم اتفاق بیافتد خصوصا که گرمای شدید هوا احتمال حوادث را بیشتر می‌سازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات