تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 - 17:29
کد خبر : 16950

آخرین امیدهای جذب گردشگران

آخرین امیدهای جذب گردشگران
بعد از جام جهانی و با فرارسیدن کریسمس برخی امیدوار بودند مقاصد سنتی گردشگری در ایران باز هم توریست خارجی را به چشم ببینند

ایران به عنوان کشوری در همسایگی میزبان جام جهانی‌‌‌، فرصتی طلایی در اختیار داشت تا بتواند به صنعت گردشگری خود رونق دهد با این حال به گفته مسوولان وزارت میراث فرهنگی‌‌‌، گردشگری و صنایع‌دستی حتی یک توریست خارجی هم سهم ایران از بازار‌میلیونی گردشگری جام جهانی نبود.

 

به گزارش ایران مامن، بعد از جام جهانی و با فرارسیدن کریسمس برخی امیدوار بودند مقاصد سنتی گردشگری در ایران باز هم توریست خارجی را به چشم ببینند.

 

این در حالی است که رئیس جامعه هتلداران یزد چند روز پیش در گفت‌وگویی اظهار داشت ۸۰ درصد تورهایی که برای ژانویه و سال نو میلادی قرار بود در یزد برگزار شود لغو شده است.

 

رئیس جامعه هتلداران کرمان نیز در گفت‌‌‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» از کنسل شدن بخش اعظم تورهای خارجی به این استان در تعطیلات سال نو میلادی خبر داد و گفت: ۹۰‌درصد مسافران خارجی خود در این بازه زمانی را از دست داده‌‌‌ایم.

 

به گفته وی، نا‌آرامی‌‌‌های اخیر باعث شده توریست‌‌‌ها تمایل اندکی برای سفر به کشورمان داشته باشند، ‌‌‌ تنها تعدادی توریست متفرقه داریم و گروه‌‌‌ها همه سفرشان را لغو کرده‌‌‌اند.

 

در فضای ناامیدانه در خصوص بهبود وضعیت گردشگری، دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت به «ایسنا» گفته ‌بیشترین بیماران خارجی ایران با دو هدف درمان و تندرستی از کشورهای عراق، افغانستان، عمان، آذربایجان، قطر و بحرین به کشورمان می‌آیند که تا پیش از کرونا بیش از یک میلیارد دلار درآمد وارد کشور کردند.

 

به گفته «دیاکو عباسی» بیشترین مراجعۀ این بیماران برای عمل زیبایی، پیوند اعضا، کبد، چشم‌پزشکی، درمان ناباروری با آی‌وی‌اف، قلب و عروق، تندرستی و آب درمانی است.

 

 

وی با بیان این‌که شیراز، مشهد، یزد، تبریز، ارومیه، اهواز، رامسر، اردبیل، کرمانشاه، تهران، اصفهان و سنندج بیشترین ظرفیت را در حوزۀ گردشگری سلامت دارند، اظهار کرد که ایران هنوز به مقصد گردشگری سلامت تبدیل نشده است و در طول چند سال گذشته نتوانستیم در سطح بین‌المللی بازارسازی کنیم و زیرساخت‌های لازم را برای فعالان این حوزه در بازارهای هدف ایجاد کنیم.

 

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور به چشم انداز کسب درآمد سالیانۀ ۳.۵ میلیارد دلار در حوزۀ گردشگری سلامت تا چهار سال آینده اشاره و اظهار داشته گردشگران حوزه پزشکی حدود چهار برابر دیگر گردشگران هزینه می‌کنند و بین ۸ تا ۱۳هزار دلار متوسط هزینه‌کرد گردشگرانی است که با هدف درمان وارد ایران می‌شوند.

 

با توجه به این اوضاع به نظر می‌رسد در این اوضاع حداقل می‌توان تسهیلاتی را در این زمینه به وجود آورد و روی گردشگری منطقه‌ای آن هم از جنس سلامت و زیارت حساب بیشتری باز کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات