تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 دی 1401 - 10:18
کد خبر : 17099

زمین، زبان و هنر

زمین، زبان و هنر
سرزمین ایران، زبان فارسی و هنر ایرانی به ویژه موسیقی، سه میدان گسترش اعتبار و حیثیت ملی ما است

یک هموطن: ما صاحبان واقعی این سرزمینیم. ایران، ارث پدری ما است. در طول تاریخ بشریت هیچ بنی ‌بشری نتوانسته این سرزمین از جمله خلیج فارس و حتی نام آن را از ما بگیرد.

 

یک شهروند: حکومت عراق شنبه گذشته با به کار بردن نام جعلی خلیج ع رب ی برای خلیج فارس، با این نام تمبر هم چاپ کرد. چرا وزارت خارجه، سفیر عراق را به علت کار خطای این کشور، احضار نمی کند؟

 

نکته: سرزمین ایران، زبان فارسی و هنر ایرانی به ویژه موسیقی، سه میدان گسترش اعتبار و حیثیت ملی ما است. به دلیل عشق مردم ایران از هر قوم و با هر گویش و گرایشی به این سه گانه، آنان در برابر هر رفتار تهدید کننده ی زمین، زبان و هنر، از ناحیه ی هر حاکمیتی باشد یا از طرف هر بیگانه یا کشور همسایه، مقاومت می کنند.

 

 

این عشق یعنی حالت و احساسی که ایرانی در آن حالت و احساس، آگاهانه قلبش و سپس جانش را می دهد و در ازای آن چیزی جز حفظ و توسعه ی وطن و نجات آن از تجزیه و ویرانی، نمی خواهد.

 

هر ایرانی که میهن را دوست می دارد برای آن، دست کم سه چیز می خواهد: استقلال آن، آزادی و پیشرفت شهروندان آن، در ورطه نیفتادن آن به دست خشونت‌ورزان، نخبگان سیاسی منفعل و بیگانگان گستاخ.

 

تویی آن گوهر پاکیزه که در عالَم قدس/ ذِکر خیر تو بود حاصل تسبیح مَلَک (حافظ شیراز)

 

دکتر حسن سلامی

۲۱ دی ۱۴۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات