تاریخ انتشار : جمعه 17 مرداد 1399 - 20:14
کد خبر : 1716

ماه‌چهره می‌خواست برگردد تا وطنش را پیدا کند

ماه‌چهره می‌خواست برگردد تا وطنش را پیدا کند

درگذشت بازیگر نقش «جاریه» در سریال «مختارنامه» غم‌انگیزترین خبری بود در روز خبرنگار امسال مخابره شد. خبر این بود که «ماه‌چهره خلیلی» بازیگر چهل و سه ساله سینما و تلویزیون در لندن بر اثر سرطان لوزالمعده درگذشته است. ماه‌چهره گاهی چون «گلنسا» نقش زنی وفادار و مادری دلسوز را در سریال «در چشم باد» برایمان

درگذشت بازیگر نقش «جاریه» در سریال «مختارنامه» غم‌انگیزترین خبری بود در روز خبرنگار امسال مخابره شد.

خبر این بود که «ماه‌چهره خلیلی» بازیگر چهل و سه ساله سینما و تلویزیون در لندن بر اثر سرطان لوزالمعده درگذشته است.

ماه‌چهره گاهی چون «گلنسا» نقش زنی وفادار و مادری دلسوز را در سریال «در چشم باد» برایمان تداعی می‌کرد و گاهی چنان سرکش و جاه‌طلب می‌شد که نقش ماندگار «جاریه» خواهر مختار را به نمایش می‌گذاشت؛ کسی که اگرچه افتخار داشتن مادربزرگ هنرمندی چون مرحوم پروین سلیمانی را داشت اما هیچ‌گاه طور جدی به فکر بازیگری و هنرپیشه‌شدن نبود و مصمم تحصیلاتش را در رشته معماری در دانشگاه آکسفورد ادامه داد.

خلیلی

«اشنوگل»، «یادم تو را فراموش» و «قرارمون پارک شهر» نام سه فیلم سینمایی است که مرحوم خلیلی در سال ۹۵ در آن‌ها حضور داشت. «چشمان سیاه» از اولین فیلم‌هایی بود که وی سال ۸۱ بازی کرد.

به گزارش ایران مامن، به جز «مختارنامه» و «در چشم باد»، این معمار و بازیگر جوان در مجموعه‌های تلویزیونی «کلاه پهلوی» و «مرضیه» نقش‌آفرینی کرد.

مرحوم خلیلی مهرماه پارسال در گفت‌وگویی که با روزنامه همشهری داشت انگیزه‌اش از بازگشت به وطن پس از ۱۹ سال زندگی در لندن را اینگونه توصیف کرد «برگشتم تا وطنم را پیدا کنم»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات