تاریخ انتشار : یکشنبه 25 دی 1401 - 21:17
کد خبر : 17163

مجوز نسل قدیم برای نجومی‌خواران نسل جدید

مجوز نسل قدیم برای نجومی‌خواران نسل جدید
در حالی که کسی نمی‌پرسد بر چه اساسی یک حقوق‌بگیر دولتی باید هفت برابر دیگری دریافتی داشته باشد و هنوز لایحه بودجه 1402 تصویب و اجرایی نشده، حقوق نجومی یک کارمند شهرداری با حداقل میزان سابقه خبرساز شده است.

در بند «دال» تبصره ۱۲ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ آمده است که سقف خالص پرداختی متوسط سالانه از محل حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر پرداختی‌ها از هر محل و تحت هر عنوان در سال ۱۴۰۲ به گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های اجرایی به میزان پانصد میلیون ریال است. بر اساس این بند از لایحه بودجه، سقف حقوق سالانه حداکثر تا ۶۰۰ میلیون تومان مجاز است که مانند سال‌های گذشته هفت برابر حداقل حقوق تعریف شده در همین لایحه (یعنی ماهانه هفت میلیون تومان) است.

 

در حالی که کسی نمی‌پرسد بر چه اساسی یک حقوق‌بگیر دولتی باید هفت برابر دیگری دریافتی داشته باشد و هنوز لایحه بودجه ۱۴۰۲ تصویب و اجرایی نشده، حقوق نجومی یک کارمند شهرداری با حداقل میزان سابقه خبرساز شده است.

 

به گزارش «ایسنا» ماجرا با انتشار یک عکس از فیش حقوقی از «فاطمه منصورلی» دختر دانشجوی «نرگس معدنی پور» عضو شورای شهر تهران شروع شد و بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی دست به دست و با واکنش‌های متعددی از سوی سایر اقشار مختلف مردم از جمله کارمندان دولتی و اهالی فرهنگ و رسانه منتشر شد تا آن را با آخرین فیش‌های حقوقی‌شان مقایسه کنند.

 

 

در لحظاتی که همه منتظر واکنش‌های مختلف به خصوص از سوی «مهدی چمران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران بودند و یا دل‌خوش به توجیه و توضیحی از سوی مطلعین و شخص خود معدنی پور، رئیس شورا اظهار داشت اعضای شورای شهر می‌توانند افراد امین و معتمد خود را در دفتر خود به کار گیرند و خانم معدنی‌پور هم ترجیح داده‌اند که دخترشان را به کار بگیرند.

 

به گفته چمران، به دلیل اینکه رییس دفتر یک سری وظایف خاص دارد جایگاهش بالاتر از یک کارمند است اما  براساس تصمیمات گرفته شده  فیش حقوقی این خانم ماه آینده اصلاح می شود و بر اساس جدولی که در شورا وجود دارد باید حقوق و مزایا دریافت کند.

 

در همین رابطه «فارس پلاس» تشریح کرده این دختر متولد دهه هشتاد در ماه آذر سال جاری حقوق ۳۳ میلیون تومانی از شورا دریافت کرده این در حالی است که این دختر در مرداد ۱۴۰۰ قرارداد خدمات اداری شهر در جایگاه مسؤول دفتری بسته و بلافاصله تبدیل وضعیت شده است و در حال حاضر گفته می شود جزو نیروهای رسمی محسوب می‌شود.

 

نرگس معدنی پور عضو شورای شهر تهران

 

به نوشته فارس، در ماه آذر این خانم جوان ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اضافه کار، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعطیل کاری، ۶۰۰ هزار تومان هزینه ایاب و ذهاب، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزینه بهره‌وری، ۷ میلیون و ۵۰۰ پاداش و … دریافت کرده است. نکته قابل توجه در فیش حقوقی این فرد این است که یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فوق‌العاده مناطق خاص دریافت کرده بر اساس پیگیری‌های خبرنگار فارس این فوق‌العاده مناطق خاص برای حاشیه شهر و یا شرکت‌هایی مثل پسماند و بهشت‌زهرا است یعنی نقاطی که شرایط مطلوبی ندارند و کار در آنها سخت است. به نظر می‌رسد که منطقه ۱۲ شهرداری تهران هم جزو مناطق بد آب و هواست که در فیش حقوقی این دختر جوان فوق‌العاده مناطق خاص در نظر گرفته شده است.

 

«ناصر امانی» یکی از اعضای شورای شهر تهران در پاسخ به خبرگزاری «ایلنا» در این باره گفته است: در زمانی که مصوبه «مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» در دوره فعلی شورای شهر در صحن شورا بررسی می‌شد، شخصا تاکید کردم باید این مصوبه را به نحوی اصلاح کنیم که عطف به ماسبق بشود، ولی سایر دوستان در شورای شهر به این پیشنهاد توجه نکردند. ظاهرا شروع قرارداد دختر عضو شورای شهر نیز مربوط به قبل از زمان تصویب این مصوبه است و بنابراین انتصاب این شخص در دفتر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا غیرقانونی محسوب نمی‌شود. بنابر این، از نظر اعضای شورا این وضعیت غیرقانونی نیست ولی می‌گویند که بهتر است اعضای شورای شهر تهران چنین انتصاباتی را انجام ندهند و از بستگان خود در سمت‌های مدیریتی شورا استفاده نکنند.

 

سوای از قانونی یا غیرقانونی بودن چنین پرداخت‌هایی که یک نمونه از آن عیان شده و احتمال می‌رود در امتداد ماجرای حقوق‌های نجومی چند سال پیش انتشار فیش‌های حقوقی ادامه یابد، فارس پلاس می‌نویسد: قرار بود که در سامانه شفافیت مدیریت شهری حقوق تمامی مدیران، معاونان و پرسنل شهرداری درج شود تا کاملا یک اتاق شیشه‌ای در بهشت داشته باشیم هر چند که تا این زمان این امر صورت نگرفته است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات