تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 دی 1401 - 15:07
کد خبر : 17198

گرفتاری عجیب «دیوار»، سیگنال‌هایش برای محیط کسب و کار و سرنوشت «پرونده‌های مسن»

گرفتاری عجیب «دیوار»، سیگنال‌هایش برای محیط کسب و کار و سرنوشت «پرونده‌های مسن»
یک پلتفرم تنها میزبان محتوا است و وظیفه دارد بر محتوا نظارت کند، اما نمی‌تواند به قصد و نیت کاربران از انتشار یک محتوا پی ببرد.

مدیرعامل «دیوار» پس گذشت حدود سه سال پر ماجرا، روز گذشته برای اجرای حکم به دادگاه فراخوانده شد. طبق تصویری که «اشکان میرآرمندهی» در حساب کاربری توئیتر خود به اشتراک گذاشته است، ابلاغیه شعبه اجرای احکام به دست او رسیده است. این در حالی است که طبق توضیحات میرآرمندهی، هنوز نتیجه دادگاه تجدید نظر او مشخص نشده است.

 

دیوار سال ۱۴۰۰ در بیانیه‌ای و پس از قطعی شدن حکم قبلی، نوشته بود که دلیل این حکم «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشاء از طریق جذب زنان تن‌فروش» در سایت دیوار است، اما همان طور که دیوار در بیانه خود توضیح داده است امکان بررسی انگیزه، سوءنیت و سابقه احتمالی ۴۴ میلیون کاربر استفاده‌کننده از این پلتفرم را ندارد. یک پلتفرم تنها میزبان محتوا است و وظیفه دارد بر محتوا نظارت کند، اما نمی‌تواند به قصد و نیت کاربران از انتشار یک محتوا پی ببرد.

 

 

به گزارش ایران مامن، اکنون و در حالی که مشخص نیست سرنوشت نهایی این پرونده چه خواهد شد، می‌توان مطمئن بود که چنین تصمیماتی، اثراتی منفی بر ذهن سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ایرانی خواهد گذشت و بیش از پیش به فرار سرمایه و نیروی متخصص از کشور خواهد انجامید.

 

این موضوع را از زاویه‌ای دیگر هم می‌توان نگریست. قاضی‌القضات در آخرین اظهارنظرهای حقوقی همان روز سه‌شنبه طی سخنانی در جمع مدیران سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: ما در قوه قضاییه پرونده‌ای را «مسن» می‌نامیم که از زمان تشکیل تا به نتیجه رسیدن آن، بیش از یک سال صرف شده باشد؛ بر همین اساس ترتیباتی را اتخاذ کرده‌ایم که از میزان این قبیل پرونده‌ها بکاهیم؛ شما در سازمان تعزیرات نیز باید در این راستا تدابیر لازم را اتخاذ کنید.

 

 

این در حالی است که با وجود تاکید قاضی‌القضات بر بستن پرونده‌های کهنه و دارای وضعیت مبهم، به جای اتخاذ تدابیر لازم جهت تعیین تکلیف آن، گره‌‌افکنی‌هایی تازه در روندهای قضایی به چشم می‌آید که علاوه بر فضای کسب و کار و چشم‌انداز فعالیت دانش‌بنیان‌ها، حوزه حقیقی-قضایی را نیز از خود متاثر خواهد ساخت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات