تاریخ انتشار : جمعه 30 دی 1401 - 14:36
کد خبر : 17219

قشقرق «وکالت ملوکانه»

قشقرق «وکالت ملوکانه»
در میان چهره‌های وکالت‌دهنده تازه گریخته نام «علی کریمی» و «حمید فرخ‌نژاد» بیش از دیگران به چشم آمد و خوانندگان لس‌آنجلسی مانند «داریوش» و «ابی» و ... هم با رضا پهلوی اعلام بیعت کردند

چهل و چهارمین سالگرد خروجِ بی‌بازگشتِ «محمدرضا پهلوی» از ایران همراه شد با گزارش خبرگزاری و سخنگوی دولت درباره ثروت ملی که به همراه شاه و فرح از کشور به یغما رفت.

 

 

بعد از آن بود که برخی با اشاره به این‌که این جواهرات سلطنتی در موزه بانک مرکزی است، «ایرنا» و «علی بهادری جهرمی» را به باد انتقاد گرفتند.

 

البته «بی بی سی فارسی» با یادآوری مصاحبه‌ای، خروج ۶۲ میلیون دلار به دست پهلوی دوم را تایید کرد.

 

 

این کشمکش‌ها البته در کوتاه‌ترین زمان ممکن زیر سایه مصاحبه «رضا پهلوی» جانشین ناکامِ محمدرضاشاه با شبکه سلطنتی «من و تو» قرار گرفت و به دنبال آن هشتگی داغ شد که برخی چهره‌ها به همراه گروهی از کاربران سلطنت‌طلب فضای مجازی اعلام داشتند برای گذار از جمهوری اسلامی به بازمانده پهلوی «وکالت» می‌دهند.

 

به گزارش ایران مامن، در میان چهره‌های وکالت‌دهنده تازه گریخته نام «علی کریمی» و «حمید فرخ‌نژاد» بیش از دیگران به چشم آمد و خوانندگان لس‌آنجلسی مانند «داریوش» و «ابی» و … هم با رضا پهلوی اعلام بیعت کردند.

 

در این باره «کیهان لندن» در خبر مربوط به این کمپین نوشته که «پیشتر و از ماه‌ها پیش از آغاز خیزش انقلابی اخیر، شماری از زندانیان سیاسی از درون ایران موضوع «وکالت» و «رأی اعتماد» به شاهزاده رضا پهلوی را مطرح و در همین ارتباط پیام‌های صوتی ارسال کرده بودند. این همه به روشنی نشان می‌دهد آنچه در حال حاضر شکل گرفته در یک روند و با پیشینه‌ای جریان یافته که قلب و مغز آن در جنبش آزادیخواهی داخل کشور می‌تپد و فعال است.»

 

بعد از این اتفاقات، آنچنان که انتظار می‌رفت حجم وسیعی از حملات به سمت سلطنت‌طلبان روانه شد. به گزارش «تسنیم» اظهارات رضا پهلوی و انتقاد وی از گروه تروریستی «مجاهدین خلق» در زمینه دموکراسی و برابری و حجاب و …، واکنش تند ارگان منافقین را به‌دنبال داشت و سخنگوی این گروه تروریستی پهلوی را به دیکتاتور بودن متهم کرد. وی، رضا پهلوی را «بچه شاه دیکتاتور و دست‌نشانده» خوانده و اظهارات وی را لاف در غربت دربارۀ دموکراسی و حقوق بشر دانست.

 

«همشهری» در این باره گزارش داد: مصاحبه اخیر رضا پهلوی و عدم‌حمایت دیگر چهره‌های داعیه‌دار جلوداری جریان ضدانقلاب، ازجمله حامد اسماعیلیون، مسیح علی‌نژاد، نازنین بنیادی و… از راهبردهای او برای گذار، نشان‌دهنده عمق اختلاف‌ها در جریان برانداز است.

 

روزنامه «جوان» هم در گزارشی با اشاره به مواضع رضا پهلوی و حمایت وی از حمله نظامی به ایران نوشت: در واقع، جریان اپوزیسیون، خصوصاً از نوع سلطنت‌طلبش لابد تصور می‌کند برگ برنده‌ای رو کرده است و وحدت را حول شاهزاده! رقم زده است. اما رضا ربع دیکتاتور آن‌قدر مخالف حتی در میان همان ضدانقلاب خارج‌نشین دارد و روحیه‌اش نیز در حد «پول توجیبی گرفتن از مامان فرح» باقی مانده است که برای اپوزیسیون جمهوری اسلامی، هر نوع تفرقه‌ای از وحدت حول او مفیدتر خواهد بود!

 

روزنامه «فرهیختگان» نیز پرونده ویژه‌ای را در این باره گشود و با اشاره به اینکه «بعد از عروسی گرفتن برای بحرین وکالت را برای شوهر دادن کجای ایران می‌خواهید؟» در صدر گزارش خود آورد: هشتگ دستوری چند چهره اپوزیسیون برای فرزند بیکار شاه مخلوع یادآور شخصیت بی‌دست‌وپای مسعود شصتچی است که می‌گفت «من اشتباهی بودم آقای قاضی!»

 

 

در این زمینه، توئیت «عطاالله مهاجرانی» وزیر ارشاد دولت اصلاحات هم جالب توجه بود که نوشت: در سال‌های طولانی زندگی در خارج از ایران خانم فرح و شازده به عنوان فرزند ارشد نتوانستد خانواده پنج‌نفری را مدیریت کنند. به روایت فرح محمدرضا دوا خور شده بود و دورش را دوستان ناباب گرفته بودند. لیلا هم سرنوشت بهتری نداشت. خانواده را نتوانستد اداره کنند، کشور و ملت را چه‌ کنند؟!

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات